Tesla opent volgende week een showroom in Parijs

De nieuwste showroom van de autofabrikant wordt op 30 september voor het publiek geopend, en Tesla organiseert daar gedurende de hele Paris Motor Show evenementen voor de media en proefritten

PARIJS--(BUSINESS WIRE)-- 20100921 --

Tesla Motors, fabrikant van elektrische voertuigen (NASDAQ:TSLA), opent zijn nieuwste showroom in het hartje van Parijs op 30 september, precies op tijd voor de 2010 Paris Motor Show.

Tesla heeft naast andere showrooms in de hele wereld zijn 14de showroom op 41 Avenue Kléber, op loopafstand van de Arc de Triomphe en Champs Elysées, met uitzicht op de Eiffeltoren. Deze Parijse showroom gaat de eigenaren van Tesla service bieden in heel Frankrijk, Belgiё en Nederland en biedt er proefritten aan potentiёle klanten aan die de hoofdstad bezoeken voor werk of ontspanning.

“Door deze nieuwe showroom in Parijs is Tesla onmiddellijk en overduidelijk aanwezig in een van de belangrijkste steden van Europa,” zei George Blankenship, Tesla's vice-president Design and Store Development. “Wij willen stijlvolle en uitnodigende plaatsen creёren waar klanten hun auto kunnen kopen en kennis op kunnen opdoen over de autotechnologie van de 21ste eeuw.”

Blankenship, die eerder dit jaar bij Tesla is gaan werken, geniet grote bekendheid als de bedenker van de winkelstrategie van Apple die is gebaseerd op het opbouwen van een merknaam. Blankenship en andere leidinggevende personen brengen u tijdens een nieuwsconferentie op 1 oktober op de Paris Motor Show uitgebreid op de hoogte van de sensationele plannen voor de verkoop die Tesla zowel hier in petto heeft als voor hun showrooms in Tokio en Washington DC.

Tesla ontketent een radicale verandering op het gebied van autobezit, en dat begint al bij de plaats van aankoop. In tegenstelling tot de traditionele showrooms zijn die van Tesla ontworpen als een uitnodigende plaats waar mensen auto's kunnen kopen en waar ze alles te weten kunnen komen over de innovatieve technologie van Tesla die toonaangevend is in de bedrijfstak.

De bezitters van een Tesla worden ook beter geholpen door mobiele servicemonteurs die “huisbezoeken” afleggen en die jaarlijkse servicebeurten, software-upgrades en andere diensten bij de autobezitter aan huis of op kantoor kunnen leveren. Dit unieke programma stelt klanten gerust en het is bovendien uiterst handig – of ze nu in de buurt van een showroom wonen of een eind daar vandaan.

French Connection

Frankrijk, een van de topmarkten van Tesla in Europa, heeft op agressieve wijze de ontwikkeling van duurzame energie bevorderd, vooral van wind- en zonne-energie. De regering heeft als doelstelling dat in 2020 twintig procent van het totale energieverbruik van het land uit duurzame energie bestaat. De bezitters van een Roadster hoeven de de gebruikelijke administratieve kosten van € 2500 niet af te dragen, en ze krijgen bovendien een korting van € 5000.

Ze kunnen gratis parkeren en opladen bij de honderden oplaadstations in het hele land – een van 's werelds uitgebreidste oplaadnetwerken. Maar de bezitters van een Roadster pluggen hun auto echter gewoon in de conventionele stopcontacten in: de Roadster wordt geleverd met een verlengsnoer die in ieder stopcontact gestoken kan worden, net als een laptop of een mobieltje. Daar is helemaal geen speciale infrastructuur voor nodig.

De Roadster trekt sneller op dan andere sportauto's uit dezelfde prijsklasse maar produceert nul uitlaatgassen. Hij verbruikt geen olie en kan in een doodgewoon stopcontact worden opgeladen – thuis, op kantoor, bij hotels, vakantieresorts en winkelcentra. De Roadster kan op één keer laden 340 km. afleggen en is de enige sportauto die volledig of gedeeltelijk met duurzame energie kan worden opgeladen.

Over Tesla

Tesla heeft als doel het fabriceren van energiezuinige auto's voor gewone klanten op de massamarkt. Tesla heeft al in tenminste 30 landen ongeveer 1300 auto's die nul uitlaatgassen produceren verkocht. Tesla richt zich fanatiek op klantenservice en verkoopt auto's direct aan klanten, zowel online als in de volgende Europese showrooms: Londen, Monaco, Zürich, München, Kopenhagen en vanaf 30 september dus ook in Parijs. Tesla heeft bovendien acht showrooms in Noord-Amerika.

Zie voor illustraties en bijlagen de Multimedia Galerij: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6435472&lang=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Tesla Motors
Voor de media:
Rachel Konrad, +44 7872 543 250
rachel@teslamotors.com
Voor de verkoop:
Simon Rochefort, +33 669 97 16 80

srochefort@teslamotors.com

Ticker_symbol NASDAQ:TSLA