Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Kinderen zoeken bedrijven op om kinderpostzegels te verkopen
* Om werkende mensen overdag toch te treffen, verkopen kinderen in bedrijfskantines kinderpostzegels en kaarten
* Kinderpostzegelactie bij bedrijven start op maandag 4 oktober
* Basisschoolkinderen doen in totaal 44 bedrijfsvestigingen aan

Leiden, 30 september 2010 - De afgelopen jaren zijn steeds meer mensen gaan werken. Daardoor treffen de basisschoolkinderen die kinderpostzegels verkopen vaker een dichte deur aan in hun buurt. Op maandag 4 oktober start daarom voor het derde achtereenvolgende jaar de 'Kinderpostzegelactie bij bedrijven' van Stichting Kinderpostzegels Nederland. Tijdens de lunch verkopen leerlingen uit groep 7 en 8 kinderpostzegels en kaarten bij bedrijven in hun dorp of stad. Daarmee zetten zij zich in om andere kinderen te laten leren. Ruim 390 kinderen gaan op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 oktober langs bij 44 bedrijfsvestigingen.

Dichte deur
"Het leefpatroon van de Nederlandse huishoudens verandert," vertelt Ilja van Haaren, directeur Stichting Kinderpostzegels Nederland. "Daar spelen wij met de Kinderpostzegelactie voor bedrijven op in. Mensen die overdag op kantoor werken, kunnen bij de kinderen tijdens de lunch hun bestelling doorgeven. Dat is handig, want door het groeiende aantal tweeverdieners lopen steeds meer mensen de basisschoolkinderen bij hen thuis mis. Met de Kinderpostzegelactie voor bedrijven zorgen we ervoor dat de kinderen de mensen goed blijven bereiken en zich kunnen blijven inzetten voor andere kinderen die het minder goed hebben dan zij. En natuurlijk is het heel interessant voor de kinderen om bij het grote bedrijf in de buurt binnen te kijken."

Verschillende Nederlandse bedrijven openen met veel plezier hun deuren voor de basisschoolkinderen uit de buurt. De kinderen doen tijdens de lunch onder andere de NS, TNT Post, Unilever, MAKRO, ABN AMRO en Sponsor Bingo Loterij aan.

Steun voor meer dan 1 miljoen kwetsbare kinderen
Kinderpostzegels heeft het afgelopen jaar meer dan 1 miljoen kwetsbare kinderen in Nederland en daarbuiten gesteund en hoopt ook komend jaar weer zoveel kinderen te kunnen helpen. Met de opbrengst van de Kinderpostzegelactie 2010 - waarvan de Kinderpostzegelactie bij bedrijven deel uitmaakt - zorgt Kinderpostzegels bijvoorbeeld voor huiswerkbegeleiding voor kinderen die op school extra steun nodig hebben. Eén van hen is de 11-jarige Nikita. "Door mijn spierziekte ben ik erg onzeker," vertelt Nikita. "Gelukkig krijg ik dankzij Kinderpostzegels hulp, ook bij mijn huiswerk. Hierdoor heb ik nu meer zelfvertrouwen en vind ik het veel minder eng om volgend jaar naar de middelbare school te gaan."

Kinderen gemist?
Degenen die de kinderen zowel thuis als op het werk hebben gemist, kunnen op www.kinderpostzegels.nl de kinderpostzegels en kaarten online bestellen.

Klik hier voor een totaaloverzicht van de deelnemende bedrijven.



Ingezonden persbericht