Ingezonden persbericht


Persbericht, 4 oktober 2010

Klanttevredenheid onderzocht bij Centrum Jeugd en Gezin Venlo

Unanieme tevredenheid over de geleverde dienstverlening

Gedurende een aantal maanden zijn de ervaringen van ouders, vrijwilligers en professionals met het Centrum Jeugd en Gezondheid (CJG) in Venlo onderzocht. Een gedeelte van de bezoekers van het CJG ontving na afloop van het contact een vragenformulier. Bijna de helft van het aantal formulieren is ingevuld geretourneerd.

Het merendeel van de respondenten (80%) gaf als reden voor het contact aan, op zoek te zijn naar informatie of advies over opvoedingskwesties. 20% was op zoek naar intensievere hulp.

De meeste formulieren kwamen retour uit Blerick. Wat niet verwonderlijk is, omdat de balie van het CJG is ondergebracht in Boulevard Hazenkamp en de bekendheid in dit stadsdeel het grootst is. Op het gebied van bekendheid is er werk aan de winkel voor het CJG.

Uit het onderzoek blijkt verder, dat steeds meer ouders contact zoeken via internet. Bij de start van het CJG in oktober 2008 bezochten de meeste ouders nog de fysieke balie. Het merendeel van de klanten komt via een verwijzing van een andere instelling terecht bij het CJG. Verder vonden de ondervraagden dat het CJG goed bereikbaar én goed te vinden was.

Niet iedereen was tevreden over de privacy van het CJG, omdat de balie gelegen was in de openbare hal. Om deze reden is in Boulevard Hazenkamp een aparte spreekkamer ingericht. Bezoekers waren tevreden over de openingstijden van het centrum (maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur, daarnaast via de telefoon en de website). Tenslotte waren alle ondervraagden unaniem tevreden over de door het CJG geleverde dienstverlening.

Centrum Jeugd en Gezin Venlo, Boulevard Hazenkamp, Albert Verweystraat 6, Blerick.

Telefoon 077-850 44 44, website www.cjgvenlo.nl, e-mail info@cjgvenlo.nl.

Openingstijden: maandag t/m vrijdag 09.00-12.00 uur.



Ingezonden persbericht