Ingezonden persbericht


Open Dag Wooncompagnie Schagen smaakt naar meer

'Het was druk, gezellig en voor iedereen nuttig', blikt Rick van der Plas terug. Het Hoofd Klantenservice van Wooncompagnie Schagen zou vooraf tekenen voor 250 bezoekers; hij mocht er bijna 400 ontvangen. Het hoofddoel, extra persoonlijk contact met klanten, is dan ook in alle opzichten behaald. Met vele positieve reacties als bonus.

Op de uitnodiging stond van 10 tot 14 uur, maar vanwege de grote belangstelling gingen de deuren eerder open en later dicht. Zowel huidige huurders van Wooncompagnie als woningzoekenden wisten Laanplein 3 te vinden. Sommigen voor een vrijblijvend kijkje achter de schermen, anderen voor antwoord op een specifieke vraag.

Meer dan verhuren
Bezoekers konden informatie krijgen over alles wat te maken heeft met huren en kopen van een woning, van woonruimteverdeling tot nieuwbouwprojecten. Wooncompagnie liet zien méér te doen dan woningen verhuren. Energiebesparende concepten, keukenvervanging, service- en onderhoudsdienst, leefbaarheidsprojecten; over elk onderwerp was wel een informatiestand aanwezig. Ook de huurdersverenigingen waren van de partij.

Huisnummermozaïeken
Ook was er gezorgd voor de nodige afleiding. Uiteraard een hapje en een drankje, maar ook een springkussen, clowns en ballonnen voor de kleintjes. Voor de volwassenen was de workshop huisnummermozaïeken een doorslaand succes.

Vervolg
Rick van der Plas omschrijft de meerwaarde van de Open Dag: 'Wooncompagnie doet al veel aan communicatie met huurders en klanten, maar op zo'n dag kom je nóg gemakkelijker met elkaar in gesprek. Bezoekers ontvingen zo veel info als ze willen en onze medewerkers kregen er een stevige dosis energie voor terug. Kortom, dit was onze eerste Open Dag in Schagen, maar zeker niet de laatste!'

Geïnteresseerden kunnen elke werkdag van 9.00 tot 17.00 uur binnenlopen bij Laanplein 3 of gebruik maken van het Telefonisch Informatie Punt (0900 20 22 373, lokaal tarief).