Sanoma Uitgevers

Digital Content

Tonie Broekhuijsen Creative Director Digital Content bij Sanoma
---

05.10.10

Tonie Broekhuijsen (48) wordt per 1 januari 2011 benoemd tot Creative Director Digital Content bij Sanoma Digital. In deze rol gaat Broekhuijsen de digitale content strategie van Sanoma Digital vertalen naar de Sanoma platforms en titels. Sinds 1984 is Broekhuijsen werkzaam bij Sanoma Uitgevers, de laatste jaren als hoofdredacteur AutoWeek.

Als Creative Director Digital Content gaat Broekhuijsen zich bezighouden met het optimaliseren van bestaande digitale content en het implementeren van de productie van nieuwe digitale content voor websites en mobiele devices. Binnen het Sanoma concern onderhoudt hij daarnaast de internationale contacten met andere divisies waar digitale content wordt geproduceerd, zoals bijvoorbeeld in Rusland en Hongarije. Broekhuijsen gaat rapporteren aan Content Publishing Director Eric Ariëns.

Tonie Broekhuijsen werkte 10 jaar als hoofdredacteur van AutoWeek. De laatste jaren heeft hij, samen met de redactie, AutoWeek uitgebouwd tot het grootste multimediale merk binnen het automotive domein. Hij startte zijn carrière bij Sanoma in 1984 en werkte in diverse functies voor grote publieksbladen als Libelle en Margriet. In 1997 werd hij hoofdredacteur van DoehetZelf Woonideeën, wat hij omvormde tot het huidige 101 Woonideeën.

Broekhuijsen wordt per 1 november als hoofdredacteur bij AutoWeek opgevolgd door Robert van der Ham, die de afgelopen jaren o.a. werkte als hoofdredacteur van Aktueel Sportief bij Audax en mannenblad FHM bij Free Media Group.