Gemeente Oldebroek


Overige informatie uit het gemeentenieuws van dinsdag 5 oktober 2010

RESULTATEN TEVREDENHEIDSONDERZOEK WMO

Ieder jaar moet de gemeente Oldebroek evalueren of inwoners tevreden zijn over de uitvoering van de Wet maatschappelijk ondersteuning (Wmo). De gemeenteraad gebruikt de evaluatie om te zien of het het Wmo-beleid aangepast moet worden. De minister gebruikt de evaluatie om te controleren of inwoners tevreden zijn over het Wmo-beleid van de gemeente. De resultaten van de evaluatie moet de gemeente bekendmaken.

Evaluatie
De evaluatie van de Wmo bestaat uit twee onderdelen. Inwoners die in 2009 een beroep deden op de Wmo hebben een vragenlijst ingevuld. Daarnaast heeft onderzoeksbureau SGBO de prestaties van de gemeente Oldebroek vergeleken met andere gemeenten (referentiegroep).

Vragenlijst
Begin februari 2010 heeft de gemeente Oldebroek 600 vragenlijsten verstuurd naar inwoners die gebruikmaken van de Wmo. 273 mensen (46%) vulden de vragenlijst in. Voor de meeste cliënten voldoet de ondersteuning aan de verwachtingen (97%), terwijl dit over 2008 93% was. 79% van de cliënten vindt dat de ondersteuning of het hulpmiddel bijdraagt aan het zelfstandig kunnen wonen, 72% van de cliënten vindt dat ondersteuning of het hulpmiddel bijdraagt aan het kunnen blijven meedoen aan de maatschappij. Voor 2008 zijn deze percentages niet apart gemeten, in 2008 vond 91% dat de ondersteuning helpt bij het zelfstandig wonen en meedoen aan de maatschappij. Bij de hulp in de huishouding is 96% tevreden over de keuzemogelijkheden tussen de aanbieders, in 2008 was dit 91% hier tevreden over. Het gemiddelde rapportcijfer voor voorzieningen (zoals rolstoelen, scootmobielen en woonvoorzieningen) is in onze gemeente een 6,9. In 2008 was dit ook een 6,9. Binnen de referentiegroep geeft men gemiddeld een 7,3, terwijl dit voor 2008 een 7,4 was. Het rapportcijfer voor het collectief vervoer binnen onze gemeente is een 7,1, in 2008 was dit een 6,5, In de referentiegroep is het rapportcijfer voor collectief vervoer een 6,8 (voor 2008 is dit niet gemeten).

Ter inzage
Het volledige rapport kunt u tijdens openingstijden inzien in het gemeentehuis in Oldebroek. Ook staat het onderzoeksrapport op www.oldebroek.nl.

BESLUITENLIJST RAADSVERGADERING
Op grond van art. 23, lid 5, van de Gemeentewet dienen de besluitenlijsten van de raadsvergaderingen te worden gepubliceerd. Op de website van de gemeente Oldebroek, onderdeel "Bestuur en Organisatie", "Bestuur", "Gemeenteraad", "Besluitenlijst" is momenteel de lijst van de vergadering van 28 september 2010 opgenomen.

COMMISSIEVERGADERING
Samenleving
Dinsdag 12 oktober 2010 vergadert de commissie Samenleving om 20.00 uur in het gemeentehuis in Oldebroek. AGENDA

01.Opening / agendavaststelling.

02.- Programmabegroting 2011-2014.

- Najaarsnota 2010/2e Bestuurs­rapportage 2010.
03.Subsidieplafonds 2011.

04.Sluiting.

Bestuur & Veiligheid
Woensdag 13 oktober 2010 vergadert de commissie Bestuur & Veiligheid om 19.45 uur in het gemeentehuis in Oldebroek. AGENDA

01.Opening / agendavaststelling.

02.·Programmabegroting 2011-2014.

·Najaarsnota 2010/2e Bestuurs­rapportage 2010.
·Uitvoering bestuursakkoord: vacature­­rem.

03.Sluiting.

Ruimte & Grond en Middelen
Woensdag 13 oktober vergaderen de commissies Ruimte & Grond en Middelen om 20.00 uur in het gemeentehuis in Oldebroek. AGENDA

01.Opening / agendavaststelling.

02.·Programmabegroting 2011-2014.

·Najaarsnota 2010/2e Bestuurs­rapportage 2010.
·Uitvoering bestuursakkoord: vacature­­rem.

03.Exploitatieopzetten per mei 2010.

04.Belastingverordeningen 2011.

05.Sluiting.

SPREEKRECHT
In iedere openbare commissievergadering bestaat voor direct belanghebbenden de gelegenheid kort het woord te voeren over onderwerpen die op de agenda staan. Aanmelden is mogelijk via de raadsgriffier.