FloraHolland


Productcommissie snij Hortensia op marktbezoek bij bloemisten

FLORAHOLLAND (5 oktober 2010) - De FPC (FloraHolland Product Commissie) snij Hortensia heeft 29 september een marktbezoek gebracht aan tien bloemisten in Zeeland. Dit marktbezoek is een onderdeel van de samenwerking tussen de Vereniging Bloemist Winkeliers (VBW) en FloraHolland. De productgroep zomerbloemen waartoe snij Hortensia hoort, is een van de zes focusproducten van FloraHolland waarvoor een marktplan is gemaakt. Een van de activiteiten is om de kennisuitwisseling tussen kweker en koper te verbeteren. Het organiseren van marktbezoeken is een uitstekende methode om dit te realiseren.

De snij Hortensia wordt steeds belangrijker in het totale assortiment snijbloemen. De aanvoer is dit jaar met 5 miljoen stuks gestegen ten opzichte van 2009. Ook bij bloemisten neemt de belangstelling voor snij Hortensia toe. Tijdens het marktbezoek aan Zeeland zijn tien bloemisten in alle segmenten bezocht; van straathandel tot exclusieve bloemenzaken. Opvallend was dat veel bloemisten vragen hadden over de voorbehandeling van snij Hortensia. Kwekers onderstreepten het belang van het gebruik van snijbloemenvoedsel in de winkel. Op die manier blijft de kwaliteit goed. De meeste bloemisten zien de snij Hortensia als een seizoensartikel vanaf half augustus.

Alle deelnemende bloemisten hadden arrangementen met snij Hortensia gemaakt die tijdens het marktbezoek werden besproken. Ook het onderwerp promotie kwam aan de orde. Bloemisten hebben behoefte aan promotiemateriaal. De snij Hortensia heeft een eigen promotiecampagne met een eigen website www.hydrangeaworld.com, posters en flyers met consumenteninformatie. Het marktbezoek eindigde bij Cash & Carry/Groothandel Andre's bloemen in Middelburg. Dit bedrijf belevert vele bloemisten in de regio Middelburg en in België.