Persbericht

Ook Dell zet Salesforce Chatter in binnen zijn sales- en marketingafdelingen ~ Salesforce Chatter inmiddels ingezet bij meer dan 20.000 ondernemingen ~

Utrecht, 5 oktober 2010 - Salesforce.com, de onderneming voor zakelijke cloud computing, kondigt de beschikbaarheid aan van Chatter 2, de volgende generatie van zakelijke social collaboration. Ook maakt salesforce.com bekend dat Dell Chatter inzet voor medewerkers binnen de sales- en marketingafdelingen. Net zoals de social features van Facebook, Google en Twitter, voegt Chatter 2 een nieuwe dimensie voor zakelijk gebruik toe. Met behulp van Chatter kunnen ondernemingen samenwerken aan meer dan alleen documenten. Medewerkers kunnen met Chatter ook personen, bedrijfsprocessen en gegevens volgen, al deze informatie wordt naar hen gepushed.

Dell heeft Chatter inmiddels succesvol ingezet binnen al zijn sales- en marketingafdelingen ter wereld. De technologiepionier gebruikt de collaboration-technologie zodat medewerkers direct inzage hebben in aankomende bedrijfsprogramma's, projecten, personen, klanten, cases en documenten.

Sinds de lancering van Chatter drie maanden geleden, hebben meer dan 20.000 ondernemingen Salesforce Chatter ingezet. Onder hen zijn Hitachi, Misys, Reed Exhibitions en Softbank. De Chatter-technologie heeft ervoor gezorgd dat salesforce.com naast CRM een nieuwe golf van collaboration aan medewerkers kan aanbieden binnen ondernemingen.

"Onze sales- en marketingprogramma's moeten zich snel ontwikkelen om te kunnen blijven voldoen aan de eisen vanuit de markt", aldus John Miles, vice president of business information organization, Dell. "Met behulp van Chatter kunnen we nu snel en eenvoudig samenwerken aan documenten en informatie zoals salesmogelijkheden en leads uit onze marketingcampagnes. Salesforce Chatter helpt ons beter in te spelen op klantbehoeftes en mogelijkheden."

"Het momentum rond Salesforce Chatter is verbazingwekkend", aldus Marc Benioff, chairman en CEO, salesforce.com. "De beroering die we binnen de industrie en onder onze klanten zien, is het bewijs dat we voorzien in een duidelijke behoefte."

Prijzen en beschikbaarheid van Salesforce Chatter

· Salesforce Chatter is nu algemeen beschikbaar voor organisaties die gebruikmaken van betaalde gebruikerslicenties van Salesforce CRM en Force.com http://www.salesforce.com/platform/
· Chatter 2 zal zonder bijbetaling beschikbaar zijn voor Salesforce CRM en Force.com-gebruikers
· Chatter 2 features zijn in de Winter '11 release beschikbaar die momenteel gepland staat voor oktober 2010.
· Klanten die salesforce.com-technologie aanschaffen, moeten hun aankoopbeslissing maken op basis van thans beschikbare features

Relevante links:

· Voor klanten van salesforce.com, bezoek www.salesforce.com/nl/chatter/getstarted voor handleidingen, FAQ's en tutorials over het gebruik van Chatter binnen de organisatie
· Voor potentiële klanten: probeer Salesforce gratis via www.salesforce.com/nl
· Volg @salesforce via Twitter en discussieer mee met #Chatter
· Leer meer over Cloud 2 en bekijk de volgende video: www.salesforce.com/video/events.jsp?t=Cloud_2_Launch_Part_1__Marc_Benioffs_Industry_Vision&v=xYs67Xgoq78

"Safe harbor" statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995: This press release contains forward-looking statements about the company's planned release of Chatter 2. The achievement or success of the matters covered by such forward-looking statements involve risks, uncertainties and assumptions. If any such risks or uncertainties materialize or if any of the assumptions prove incorrect, the company's results could differ materially from the results expressed or implied by the forward-looking statements we make.

The risks and uncertainties referred to above include - but are not limited to - risks associated with unexpected delays in the release of Chatter 2 due to software or infrastructure issues.

Further information on these and other factors that could affect the company's financial results is included in the reports on Forms 10-K, 10-Q and 8-K and in other filings we make with the Securities and Exchange Commission from time to time, including the company's Form 10-Q filed for the quarter ended July 31, 2010 and our Form 10-K filed for the fiscal year ended January 31, 2010. These documents are available on the SEC Filings section of the Investor Information section of the company's website at www.salesforce.com/investor.

Salesforce.com, inc. assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements, except as required by law.