Ingezonden persbericht


Merken Delta Lloyd Groep krijgen Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Persbericht

Amsterdam, 5 oktober 2010

Vandaag is bekend gemaakt dat Delta Lloyd, OHRA, ABN AMRO Verzekeringen, iZio en De Nationale het Keurmerk Klantgericht Verzekeren hebben gekregen.

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is een speciaal keurmerk voor verzekeraars en stelt eisen aan onder andere de klantinformatie, de dienstverlening, de bereikbaarheid, de klanttevredenheid en het kwaliteitsbeleid van verzekeraars. Dit keurmerk is vandaag voor de eerste keer uitgereikt aan verzekeraars.

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren wordt uitgegeven door de Stichting toetsing Verzekeraars. De Stichting toetsing Verzekeraars is een onafhankelijke stichting die tot doel heeft het vertrouwen van particuliere en zakelijke consumenten in de verzekeringssector te bevorderen, o.a. door het ontwikkelen en aanbieden van een kwaliteitskeurmerk voor klantgerichtheid en dienstverlening. Met het keurmerk wordt de kwaliteit van dienstverlening door verzekeraars voor de consument zichtbaar en controleerbaar gemaakt. Hierdoor worden verzekeraars onderling vergelijkbaar.

Paul Medendorp, lid Raad van Bestuur: "Klanten verlangen van verzekeraars heldere, transparante producten die eenvoudig te begrijpen zijn tegen lage kosten. Wij willen onze producten en dienstverlening verder verbeteren door klantbelang en eenvoud centraal te stellen in al onze processen, producten en communicatie. Het keurmerk is voor Delta Lloyd Groep een erkenning dat de basis op orde is. Maar het is ook een startpunt voor een voortdurende verbetering van onze dienstverlening, waarbij een onafhankelijke toetsing heel goed is om scherp en alert te blijven en de klant centraal te stellen.




Ingezonden persbericht