Ingezonden persbericht


Gemeente Montfoort verbetert digitale dienstverlening

Lancering nieuwe website en Digitaal Loket

Gemeente Montfoort lanceert woensdag 6 oktober met trots de vernieuwde gemeentelijke website. De gemeente maakt met de nieuwe website een slag in het verbeteren van de dienstverlening. Dit is goed terug te zien op de vernieuwde website, waar vormgeving, inhoud en techniek aanzienlijk zijn verbeterd. Hierdoor is de site nog gebruiksvriendelijker is geworden.

De nieuwe website van de gemeente Montfoort heeft een moderne en frisse uitstraling. Aansprekende foto's, die typerend zijn voor de gemeente Montfoort, geven de website een unieke uitstraling en zullen regelmatig gewisseld worden. Ook heeft de website een nieuwe structuur gekregen. Een kwalitatief onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid onder inwoners ligt hieraan ten grondslag. Met een groep inwoners is kritisch gekeken naar de oude website. De uitkomsten van dit onderzoek hebben bijgedragen aan een verbeterde structuur. Door middel van uitklapmenu's kunnen de inwoners informatie nu sneller vinden en makkelijker hun weg vinden.

Daarnaast is een belangrijk onderdeel van de vernieuwde website is het Digitaal Loket. Ook hiermee wordt een stap gezet in verbeteren van de digitale dienstverlening. Via het Digitaal Loket kunnen inwoners namelijk diverse zaken regelen met de gemeente, thuis vanachter de computer. Met behulp van DigiD kunnen inwoners uittreksels aanvragen of een verhuizing doorgeven.

In de loop van het jaar worden de mogelijkheden van de vernieuwde website en de digitale dienstverlening verder uitgebreid en verbeterd.