Gemeente Achtkarspelen
Samenwerking dienstverlening Tytsjerksteradiel en Achtkarspelen krijgt
Antwoord©Award
Het gezamenlijke project Dienstverlening van de gemeenten Achtkarspelen
en Tytsjerksteradiel is in de prijzen gevallen bij de Antwoord©Awards.
De gemeenten ontvingen op 6 oktober tijdens het congres `De
klantgerichte overheid' in Rotterdam een van de tien Awards. De jury
complimenteerde de samenwerking en omschreef deze als: samen
ontwikkelen, vernieuwend, enthousiasme en lef.
Antwoord(c)Award
Gezamenlijk KlantContactCentrum
Tytsjerksteradiel en Achtkarspelen starten per 1 januari 2011 een
gezamenlijk KlantContactCentrum (KCC) om de dienstverlening samen op
een nog hoger en onderscheidend niveau te brengen. Achter de schermen
zijn de voorbereidingen in volle gang. Het KlantContactCentrum wordt
het eerste aanspreekpunt van de overheid voor de inwoners van beide
gemeenten. Naast gemeentelijke diensten kan de burger in het KCC ook
terecht voor informatie over andere overheidsinstellingen.
Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel zijn de eerste gemeenten in
Nederland die kiezen voor een vergaande samenwerking om een gezamenlijk
KCC in te richten.
Antwoord©Awards
De Antwoord©Awards zijn uitgereikt aan mensen en organisaties die zich
op een buitengewone manier hebben ingezet om de dienstverlening van de
overheid te verbeteren door de behoeftes van burgers en ondernemers
daadwerkelijk centraal te stellen. Andere gemeenten die een
Antwoord©Award ontvingen zijn Rotterdam, Den Haag, Alkmaar, Alphen a/d
Rijn, Amersfoort, Dordrecht, Etten-Leur, Venlo en Helmond.
Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel waren van de 65 inzendingen als
enige gemeenten uit het Noorden genomineerd. In tegenstelling tot de
andere prijswinnaars, zijn Tytsjerksteradiel en Achtkarspelen nog maar
kort bezig met het KCC.