klantgericht werken
Gemeente Terneuzen krijgt award voor klantgericht werken
De gemeente Terneuzen heeft een prijs gewonnen voor goede
dienstverlening aan haar burgers. De gemeente sleepte op 6 oktober de
bronzen award van Antwoord© in de wacht tijdens een landelijk
Antwoord©-congres voor klantgerichte overheid in Rotterdam.
Antwoord© is een speciaal programma voor Award gemeenten om de
dienstverlening te verbeteren. Het programma zorgt ervoor dat klanten
sneller antwoord krijgen en dat contacten met de gemeente makkelijker
zijn. Een van de belangrijke veranderingen is een speciaal
klantcontactcentrum, dat ook Terneuzen heeft opgericht in de vorm van
het informatie- en servicecentrum. Door dit centrum kan iemand die de
gemeente belt - vaak zonder doorverbonden te worden - direct antwoord
op zijn vraag krijgen. De gemeente is om die reden vanaf vorig jaar via
een nieuw nummer (tel. 14 0115) te bereiken. Ook verbeteringen van de
website en geheel vernieuwde publieksbalies zijn vanuit de
klantgerichte gedachte van Antwoord© door de gemeente Terneuzen
doorgevoerd.
Erkenning en stimulans
De gemeente Terneuzen neemt sinds 2006 deel aan het
Antwoord©-programma. Teamleider Wendelmoet Rotmans van het informatie-
en servicecentrum van de gemeente Terneuzen ontving de prijs. "De prijs
benadrukt dat we als gemeente Terneuzen goede stappen hebben gezet om
klantgericht te werken. Het is een erkenning voor alle medewerkers van
de gemeente die hard werken om de dienstverlening steeds weer te
blijven verbeteren. Daarnaast is de award een stimulans om op de
ingeslagen weg verder te gaan."
Gemeente Terneuzen