Gemeente Terneuzen

klantgericht werken

Gemeente Terneuzen krijgt award voor klantgericht werken

De gemeente Terneuzen heeft een prijs gewonnen voor goede dienstverlening aan haar burgers. De gemeente sleepte op 6 oktober de bronzen award van Antwoord© in de wacht tijdens een landelijk Antwoord©-congres voor klantgerichte overheid in Rotterdam.

Antwoord© is een speciaal programma voor Award gemeenten om de dienstverlening te verbeteren. Het programma zorgt ervoor dat klanten sneller antwoord krijgen en dat contacten met de gemeente makkelijker zijn. Een van de belangrijke veranderingen is een speciaal klantcontactcentrum, dat ook Terneuzen heeft opgericht in de vorm van het informatie- en servicecentrum. Door dit centrum kan iemand die de gemeente belt - vaak zonder doorverbonden te worden - direct antwoord op zijn vraag krijgen. De gemeente is om die reden vanaf vorig jaar via een nieuw nummer (tel. 14 0115) te bereiken. Ook verbeteringen van de website en geheel vernieuwde publieksbalies zijn vanuit de klantgerichte gedachte van Antwoord© door de gemeente Terneuzen doorgevoerd.

Erkenning en stimulans
De gemeente Terneuzen neemt sinds 2006 deel aan het Antwoord©-programma. Teamleider Wendelmoet Rotmans van het informatie- en servicecentrum van de gemeente Terneuzen ontving de prijs. "De prijs benadrukt dat we als gemeente Terneuzen goede stappen hebben gezet om klantgericht te werken. Het is een erkenning voor alle medewerkers van de gemeente die hard werken om de dienstverlening steeds weer te blijven verbeteren. Daarnaast is de award een stimulans om op de ingeslagen weg verder te gaan."