Ingezonden persbericht


DC10-237 7 oktober 2010

Benelux onderzoek toont onverzadigde vraag

naar telepresence diensten
BT breidt toegang tot hoogwaardige videoconferencing uit met cloud gebaseerde Unified Communications Video as a Service

BT heeft vandaag de resultaten bekendgemaakt van een onderzoek(1) onder zakelijke reizigers in Nederland en België. Daaruit blijkt dat de helft van hen veel minder zou reizen als er in hun organisatie eenvoudiger toegang tot hoogwaardige videoconferencingoplossingen (vaak aangeduid als telepresence) zou zijn. Terwijl de meeste bedrijven voordeel kunnen halen door telepresencemogelijkheden aan hun medewerkers aan te bieden, kunnen velen de investering in eigen infrastructuur niet rechtvaardigen. Zij moeten hun toevlucht nemen tot dure, vervuilende en tijdverspillende zakelijke reizen. In reactie op deze vraag lanceert BT Benelux een nieuwe cloud gebaseerde dienst; BT Unified Communications Video (UCV) as a Service. Hierbij wordt de centrale infrastructuur gehost aangeboden door BT, wat de toetredingsdrempel voor high-definition videoconferencing aanzienlijk verlaagt. "BT is een marktleider op het gebied van hoogwaardige telepresence diensten. Onze oplossingen worden gebruikt door grote multinationals in de Benelux en over de hele wereld. Veel organisaties ambiëren toegang tot dergelijke diensten op een minder intensieve basis, maar zijn niet in staat om de benodigde investering voor hun eigen infrastructuur te rechtvaardigen. Onze nieuwe cloud gebaseerde videoconferencingdienst geeft deze organisaties een alternatief voor zakelijk reizen", zegt Bas Burger, CEO BT Benelux. "Klanten krijgen de mogelijkheid om maandelijks een vergoeding te betalen, in plaats van te moeten investeren in centrale infrastructuur. UCV as a Service maakt tevens face-to-face communicatie mogelijk met andere gebruikers die in verbinding staan met dezelfde, gedeelde infrastructuur, wat bijvoorbeeld overheidsspecifieke virtuele vergaderruimtes of communicatie met partners binnen het eigen ecosysteem mogelijk maakt. Deze nieuwe oplossing garandeert een betrouwbare, snelle en veilige vergaderervaring."

Naast de uitgebreide vraag naar toegang tot telepresence diensten, onthult het door BT gepubliceerde onderzoek interessante inzichten in het gedrag en de gedachten van de moderne zakelijke reiziger. Zo vindt een aanzienlijk deel van de Belgische ondervraagden videoconferencingtechnologie geschikt voor zelfs de meest persoonlijke gesprekken, zoals regelmatige functioneringsgesprekken (NL 5% vs. BE 37%), verkoopgesprekken (NL 14% vs. BE 32%), sollicitatiegesprekken (NL 8% vs. BE 25%) en zelfs slecht nieuws gesprekken (NL 1% vs. BE 22%). Belgische zakelijke reizigers, in vergelijking met hun Nederlandse collega's, kunnen ook worden gezien als early adopters. Ze lopen voor op de Nederlanders met betrekking tot toegang tot speciaal ingerichte, high-definition videoconferencing ruimtes op kantoor (NL 19% vs. BE 33%).

Het onderzoek heeft ook aangetoond dat Nederlandse zakelijke reizigers verwachten gemiddeld 268 auto- en treinreiskilometers per maand te besparen, wanneer telepresence op grotere schaal beschikbaar komt. In België verwacht men zelfs gemiddeld 470 reiskilometers te kunnen besparen. In dit opzicht past de introductie van BT's UCV as a Service in de duurzaamheidstrategie van BT. Naast de eigen doelstelling om tegen eind 2020(2) de CO2-uitstoot wereldwijd met 80 procent terug te dringen - een van 's werelds meest ambitieuze CO2-reductiedoelstellingen - streeft het bedrijf er ook naar om klanten te helpen gelijkwaardige doelen te bereiken. Door een breed verspreide invoering van hoogwaardige videoconferencing kunnen bedrijven het aantal zakelijke reizen verlagen, wat uiteindelijk ook het milieu ten goede komt.Fonetisch lezen

BT UCV as a Service is vanaf vandaag beschikbaar.


- EINDE -

(3) Onderzoek uitgevoerd in Nederland en België in september 2010 door onderzoeksbureau Kien. ² Vanaf het startpunt 1996.

Over BT
BT is een van 's werelds grootste leveranciers van communicatieoplossingen en -diensten en is actief in meer dan 170 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de wereldwijde levering van netwerkgebaseerde IT-diensten; lokale, nationale en internationale telecommunicatiediensten aan onze klanten voor thuisgebruik, op kantoor en onderweg; producten en diensten op het gebied van breedband en internet, alsook convergente vast/mobiele producten en diensten. BT is actief met vier divisies: BT Global Services, Openreach, BT Retail en BT Wholesale.

In het boekjaar 2009-'10, dat eindigde op 31 maart 2010, behaalde BT Group een omzet van 20.911 miljoen Britse pond.

British Telecommunications plc (BT) is een volledige dochteronderneming van BT Group plc waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group zijn verzameld. BT Group plc is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en New York.

Bezoek voor meer informatie over BT: http://www.bt.com/aboutbt. Kijk voor beeldmateriaal van BT in hoge resolutie op: www.edelmanpr.nl/pressroom.