Persbericht

Misys verbetert zakelijke collaboration met Salesforce Chatter

~Technologieleider verbetert productiviteit en brengt wereldwijde workforce samen door een intuïtieve tool te gebruiken voor zakelijke collaboration~

Utrecht, 7 oktober 2010 - Salesforce.com, de onderneming voor zakelijke cloud computing, maakt bekend dat Misys plc, het wereldwijde applicatiesoftware- en services-bedrijf, Salesforce Chatter heeft geïmplementeerd om nauwere samenwerking tussen het personeel wereldwijd mogelijk te maken.

Salesforce Chatter is de eerste real-time zakelijke social collaboration applicatie in de markt. Mensen kunnen hiermee op een geheel nieuwe manier werken, overal ter wereld. Salesforce Chatter is geïnspireerd op populaire sociale netwerken als Facebook en Twitter. Het maakt gebruik van vele herkenbare social media features, zoals profielen, status updates en real-time feeds.

Misys heeft Salesforce Chatter in augustus 2010 in gebruik genomen. Hierdoor kunnen 1.500 medewerkers deelnemen aan real-time conversaties door middel van een zakelijke social applicatie die beveiligd en privé is. Door zijn intuïtieve en gemakkelijk te gebruiken interface behoeft Misys geen training voordat medewerkers gebruik gaan maken van Chatter.

"We zijn de laatste zeven jaren altijd een early adopter geweest van salesfore.com-applicaties. Dit is begonnen met de Sales Cloud in 2003 en de Service Cloud in 2004. De constante innovatie en evolutie van salesforce.com heeft gezorgd voor slimmere en snellere bedrijfskeuzes", zegt Kimberly Jansen, Director CRM ­ Global Application Services bij Misys.

"Chatter bewijst op dit moment al dat het een belangrijke troef is voor de business. Binnen enkele uren nadat het beschikbaar was, waren onze medewerkers al proactief hun profielinformatie aan het bewerken en informatie aan het volgen die zij belangrijk vinden. Vanuit de gehele organisatie hebben wij zeer positieve feedback ontvangen."

Salesforce Chatter geeft Misys-medewerkers de mogelijkheid om in real-time samen te werken aan documenten, processen en data. Hierdoor ontstaat er een nieuw niveau van productiviteit. Binnen de organisatie worden er barrières doorbroken om zo experts en informatie vanuit de organisatie te verbinden.

De klantenservice van Misys heeft Chatter vanaf de eerste dag omarmd. Het team stelt regelmatig groepen collega's van verschillende afdelingen en vestigingen samen om te discussiëren over issues rond klantondersteuning. Door gebruik te maken van Salesforce Chatter in plaats van e-mail zijn discussies omvangrijker en dynamischer geworden. Het overspoelen van collega's met e-mails en ook het per ongeluk antwoorden naar slechts één collega zodat de anderen informatie missen, zal niet meer voorkomen. Met Chatter kunnen diegenen die geïnteresseerd zijn in een bepaald onderwerp zich aanmelden bij discussies en deze volgen en hierin participeren.

"De implementatie van Salesforce Chatter heeft onze aanpak van zakelijke collaboration verbeterd. Het heeft samenwerking binnen onze organisatie verpersoonlijkt en het reduceert ons e-mailverkeer waardoor de productiviteit is verbeterd. Wij zijn een bedrijf met medewerkers in 120 landen en daarom is dit een grote winst voor ons", zegt Jansen.

Kimberly Jansen van Misys spreekt tijdens de keynote en in een van de breakoutsessies van Cloudforce 2010 Rotterdam op dinsdag 12 oktober in de Van Nelle Ontwerpfabriek in Rotterdam

###

Aanvullende bronnen


- Registreer je voor de live webcast via: https://www.salesforce.com/live/


- Volg @salesforce op Twitter en praat mee met #Cloudforce


- Word fan van salesforce.com op Facebook: http://www.facebook.com/Salesforce


- Voor salesforce.com klanten: kijk op http://www.salesforce.com/chatter/getstarted voor handleidingen, FAQ's en tutorials over hoe een organisatie Chatter kan gebruiken


- Voor Fore.com-ontwikkelaars: kijk op http://developer.force.com/chatter om meer te weten te komen over het bouwen van Cloud 2 apps en het toevoegen van sociale mogelijjkheden aan bestaande Force.com apps

Over salesforce.com
Salesforce.com is de zakelijke cloud computing onderneming. Gebaseerd op salesforce.com's real-time, multitenant architectuur, hebben salesforce.com's platform en CRM applicaties de wijze waarop ondernemingen samenwerken en communiceren met hun klanten revolutionair veranderd:


* De Sales Cloud, voor sales force automation en contactmanagement
* De Service Cloud, voor customer service en support solutions
* Chatter, voor social collaboration

* Het Force.com platform, voor custom application development
* De AppExchange, 's werelds toonaangevende marktplaats voor zakelijke cloud computing applications

Salesforce.com biedt de snelste weg naar klantsucces met cloud computing. Vanaf 31 juli 2010 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 82.400 klanten waaronder Allianz Commercial, Dell, Japan Post, Kaiser Permanente, KONE en SunTrust Banks.

Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het 'ticker' symbool 'CRM'. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl/

Over Misys plc
Misys plc (FTSE: MSY.L), levert geïntegreerde, uitgebreide oplossingen die financiële organisaties een significant resultaat kunnen bieden. We maximaliseren de waarde voor onze klanten door onze kennis van hun organisatie te combineren met onze commitment aan hun succes.

Misys is marktleider binnen de bank- en kapitaalmarkt, met meer dan 1.200 klanten, inclusief de top 50 banken ter wereld. Misys heeft 3.000 medewerkers die klanten bedienen in meer dan 120 landen. Kijk voor meer informatie op: http://www.misys.com.

###

Copyright (c) 2010 salesforce.com, inc. All rights reserved. Salesforce.com and the "no software" logo are registered trademarks of salesforce.com, inc., and salesforce.com owns other registered and unregistered trademarks. Other names used herein may be trademarks of their respective owners.