Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Laren, 7 oktober 2010

'THE VOICE OF...' MEEST BESPROKEN FORMAT OP TV-BEURS IN CANNES

Bij de internationale vakbeurs MIPCOM, die deze week in het Franse Cannes wordt gehouden, is het RTL4-televisieprogramma 'The voice of Holland' ontvangen als het meest aansprekende nieuwe format van dit moment. Aan de balie van Talpa, bedenker en producent van het programma, verdringen vertegenwoordigers van TV-zenders uit alle delen van de wereld zich om informatie te krijgen over deze nieuwe variant op het thema talent show. 'The Voice Of...' is daarmee het veruit meest besproken format van de beurs.

Talpa's verkoopdirecteur Maarten Meijs is op de laatste dag van MIPCOM meer dan tevreden over alle aandacht. Hij zegt: "Als ik opties zou verkopen op het format van 'The Voice Of...' zou ik het deze week aan tientallen landen over de hele wereld kunnen verkopen, maar daar zijn wij niet op uit. Talpa wil alleen praten met zenders die serieus een licentiecontract overwegen. Ik heb ongeveer 15 landen geselecteerd waarmee wij de komende weken verder gaan praten. Dit is nu eenmaal een groot en ingewikkeld format. Zenders die ervoor gaan, kopen daarmee hun belangrijkste programma van het jaar.”

Onder de landen waarmee Talpa de komende tijd in onderhandeling gaat, zijn de belangrijke TV-markten van Europa en grote zenders in het Midden Oosten en Latijns Amerika.