Spa pakt WeTapWater op Facebook hard aan:


"Wat een onzin om kraanwater te promoten!"

AMSTERDAM, 20101009 -- Communicatie directeur Jean-Benoît Schrans van Spadel (producent van bronwatermerken als Spa en Bru) heeft deze week www.WeTapWater.nl, een burgerinitiatief om kraanwater te promoten, stevig op de vingers getikt. Hij zegt over WeTapWater: "Wat een onzin om kraanwater te promoten! Ik betreur dit soort ideologisch gekleurde acties die de consument willen indoctrineren."

Reactie communicatie directeur Spa op Facebook:
Jean-Benoît Schrans: "Ik heb kunnen vaststellen hoeveel inspanningen merken zoals Spa leveren om puur natuurlijk, biologisch water te bottelen. Alleen mineraalwater is gegarandeerd zuiver. Mensen die beweren dat dat niet zo is hebben geen enkel besef van de zuiverheid van het water dat uit diepe ondergronden komt dat decennia lang wordt beschermd. Ik betreur telkens ideologisch gekleurde acties die de consument willen indoctrineren..."

De communicatie directeur van Spa, Jean-Benoît Schrans, reageerde in eerste instantie zonder zijn functie kenbaar te maken op www.facebook.com/10.000FansVanKraanwaterInDeHorecaGezocht van WeTapWater. Hier zoeken 2 consumenten, Tetsuro & Tom, 10.000 fans die kraanwater in de horeca op de menukaart willen zetten.

Agressieve en opportunistische campagnes
In het jaarverslag van 2009 schrijft Spadel dat het last heeft van sommige leidingwaterdistributeurs die `agressieve en opportunistische' campagnes voeren ten nadele van zuiver bronwater en natuurlijk mineraalwater. Burgerinitiatieven zoals www.WeTapWater.nl worden niet genoemd. In 2005 won www.spa.n/ nog een bronzen Effie voor de meest effectieve reclamecampagne: Spa Reine. Het zuiverende water. In 2010 wil Spadel de teruggang van het marktaandeel omkeren.

Kraanwatercampagne
De Vewin, Vereniging van Waterbedrijven in Nederland, vindt dat het kraanwater in Nederland 1 van de beste drinkwaters van de wereld is en voert in 2010 een drinkwatercampagne met Eddy Zoe. Zie www.kraanwater.nu

Over WeTapWater
WeTapWater opgericht, door Tetsuro Miyazaki en Tom Niekamp, is een initiatief om kraanwater neer te zetten als volwaardig alternatief van bronwater. Met hun facebookactie: 10.000 fans gezocht die kraanwater op de kaart willen zetten, willen zij vakorganisaties als Koninklijke Horeca Nederland aansporen hun leden te adviseren kraanwater op de kaart te zetten (gratis of tegen een vergoeding).

WeTapWater





ingezonden persbericht