FloraHolland


Ondernemers Class voor klanten FloraHolland: verras en verander!

FLORAHOLLAND, 11 oktober 2010 (persbericht) - "Blijf goed om je heen kijken in deze snel veranderende wereld om vanuit alle ontwikkelingen en trends die je waarneemt andere dingen te durven doen. Verras klanten door iets méér te doen dan er wordt verwacht. Vanuit de markt komen andere vragen en ontstaan andere modellen". Dat zei algemeen directeur Timo Huges vorige week tijdens de Ondernemers Class voor handelaren. Thema van de dag was `Ondernemen in een veranderende wereld'. De Ondernemers Class vond plaats in de Priva Campus van Priva in De Lier.

Medewerkers inspireren en prikkelen
De Ondernemers Class begon met een rondleiding door de Priva Campus, waar kennis en kunde op het gebied van klimaatbeheersing en regeltechniek worden weerspiegeld. Het kantoorgebouw is een van de weinige CO2-neutrale gebouwen in de wereld. Priva is marktleider in klimaatbeheersing en procesautomatisering in de glastuinbouw en de gebouwenmarkt.
Na de opening van de bijeenkomst door commercieel directeur FloraHolland Arnold Hordijk gaf Meiny Prins, algemeen directeur van Priva én zakenvrouw van het jaar 2009, een boeiende presentatie over de keuzes die zij voor haar onderneming heeft moeten maken. Hoe krijg je medewerkers mee in een veranderende organisatie? Prins liet zien dat Priva met haar medewerkers toekomstgericht denkt, en ook hoe dat medewerkers inspireert en prikkelt om te werken aan groei. Binnen haar eigen onderneming heeft Prins een klimaat voor groei weten te creëren, en daarmee tevens een gezond fundament gelegd voor de toekomst. Prins ging verder in op een aantal actuele thema's zoals ondernemerschap, duurzaamheid, innovatie, techniek en het familiebedrijf. `Creating a climate for growth', de lijfspreuk van Priva, vertelt wat Priva voor haar klanten doet. In alle veranderingen die het bedrijf ingezet heeft, was de markt leidend.

Open sfeer, goede discussie
Algemeen directeur FloraHolland Timo Huges gaf zijn visie over de huidige en toekomstige ontwikkelingen in de markt en ging dieper in op de manier waarop FloraHolland daarop inspeelt en in durft te investeren. In een open sfeer werd met de aanwezige klanten vervolgens ruim de tijd genomen voor discussie. Actuele onderwerpen en de ontwikkelingen in de markt en de bedrijven kwamen daarin uitvoerig aan bod. "Goede informatie en een open discussie in een bijeenkomst met een prettig informeel karakter", zei een meerderheid van de deelnemers in de enquete na afloop. Ook de locatie en de presentatie van Meiny Prins scoorden goed. Het rapportcijfer dat de kopers de bijeenkomst gaven was gemiddeld een acht.

Fotobijschrift: Veel waardering ook voor de presentatie van Meiny Prins.