Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

ODS2 scoort wederom hoge ogen bij Deloitte Technology Fast50

Enschede, 11 oktober 2010 - ODS2, softwareleverancier op het gebied van Field Marketing, Order Management, Call Centers en Direct Sales, is het vijfde snelst groeiende technologiebedrijf van Nederland. Dit bleek donderdag bij de feestelijke uitreiking van de Deloitte Technology Fast50-award in Eindhoven.

De softwaredienstverlener uit Enschede heeft ook het afgelopen jaar zijn groei niet alleen gecontinueerd, maar is er zelfs in geslaagd om deze te versnellen. Bij de vorige editie van de Deloitte Fast50 haalde ODS2 met een omzetgroei van 1.684 procent nog de veertiende plek. Dit jaar zijn de cijfers nog mooier; over de afgelopen vijf jaar (2005 - 2009) werd een omzetgroei gerealiseerd van maar liefst 1980 procent. Dit resulteerde uiteindelijk in een fraaie vijfde plaats.

Edwin Poorthuis, CEO van ODS2, is zeer te spreken over de vijfde plaats: 'Dat wij nu het vijfde snelst groeiende technologiebedrijf van Nederland zijn, vervult me met trots. We weten natuurlijk wel dat er in de markt vraag is naar onze oplossingen als Direct Sales Software, Field Marketing Software en Order Management Software. Maar een vijfde stek overtreft toch wel ruimschoots onze verwachtingen.'

Poorthuis noemt enkele factoren als verklaring voor het succes van zijn onderneming: 'Onze software is van hoge kwaliteit en biedt een concrete oplossing voor uitdagingen waar veel bedrijven tegen aan lopen. Onze software is erop gericht de business van onze klanten verder uit te bouwen en hen te helpen bij het duurzaam besparen op de kosten. Onze Direct Sales Software ondersteunt bijvoorbeeld het verkoopproces aan de deur en verbetert de kwaliteit ervan. Daarnaast durven wij te ondernemen. Als er zich kansen voordoen in de markt, spelen wij daar snel en flexibel nop in.'

ODS2 heeft zich in de laatste jaren bewezen in het ontsluiten van relevante informatie, en is met name actief in branches met hoge transactievolumes en een sterke integratie van de bedrijfskolom zoals de telecommunicatie-, financiële en energiebranche. Aan de voorkant van de leveringsketen met orderintake en het monitoren van en inspelen op consumentengedrag. Aan de achterkant met het verbeteren van ondersteunende processen en geavanceerde analyses en duidelijke rapportages, waardoor klanten zich beter, effectiever en inzichtelijker kunnen manifesteren.