Reputatie, pers en social media

15/06/2010 09:43

Corner-Stone Marketing & Sales Programmes BV

De invloed van social media op de beeldvorming van organisaties wordt snel groter. In het afgelopen jaar zijn reputaties gemaakt maar ook gekraakt via Twitter, Facebook, Hyves e.a. Het is niet langer de vraag of organisaties social media moeten integreren in hun persbeleid. De vraag is hoe? En dat is de vraag die centraal staat op dinsdag 12 oktober tijdens het 16e Praktijkcongres Succesvol Persbeleid.

Paul Witteman is wederom dagvoorzitter.

Met medewerking van o.m.:

Unilever, Erwin Blom, Consumentenbond, Gemeente Amsterdam, ANP, RIVM, Jaap Stronks, NOS Radio 1 Journaal, Nestlé, de Volkskrant en AEGON.

Op het programma staan actuele cases, waaronder:


- De social media- en persstrategie van de KLM rond de problemen met de aswolk.


- De lessen in social media crisiscommunicatie van Nestlé na de aanval van Greenpeace op het merk KitKat


- De rol die social media hebben gespeeld bij de Tweede Kamerverkiezingen 2010.

Frits Wester en kopstukken van de VVD, CDA en PvdA blikken terug.

Voorafgaand aan het jaarcongres vindt op maandag 11 oktober "Kennis-update: tools voor online persbeleid" plaats. Deze dag o.l.v. Arjan Dasselaar is speciaal bedoeld voor persvoorlichters die op de hoogte willen blijven van de laatste inzichten als het gaat om monitoring & webcare, Search Engine Optimalisation en Videopersberichten. Daarnaast staan er cases op het programma over social media releases van Cardif en het Nuon Solar Team.

Op woensdag 13 oktober vindt wederom de Masterclass Persbeleid in crisissituaties plaats met media-experts Charles Huijskens en Maria Henneman.

En op donderdag 14 oktober verzorgt social media-expert Steven Jongeneel de Masterclass Social Media Strategie.





http://www.corner-stone.nl