Slachtoffer voert online regie over eigen letselschadezaak

12/10/2010 09:31

iLetsel.nl

Tilburg, 12 oktober 2010

iLetsel.nl maakt afhandeling en communicatie mogelijk via Internet

TILBURG - Letselschadeslachtoffers kunnen voortaan online hun zaak regelen, hun dossier opbouwen en contacten met advocaten, specialisten en andere betrokken leggen via de webservice iLetsel.nl. Op die manier houden ze zelf de regie in hun zaak en kan de communicatie tussen alle partijen fors verbeterd worden, waardoor de zaak sneller en naar meer tevredenheid afgehandeld kan worden.

De website is qua vormgeving vergelijkbaar met Facebook en mensen kunnen 'live' meekijken met de behandeling van hun dossier. Letselschadezaken vormen vaak een lang en ingewikkeld proces. iLetsel.nl wil het proces transparanter en sneller maken, met name voor het slachtoffer. Zo kan die zelf zijn letselschade in behandeling geven bij een kantoor dat zijn zaak via iLetsel gaat behandelen. Ook heeft hij tijdens het gehele traject volledige toegang tot zijn gegevens en kan hij hierin zelfs een (bij)sturende rol spelen door de directe communicatie met betrokkenen. Voor deze aanpak zijn tot op dit moment 3960 zaken bij iLetsel aangemeld.

Jaarlijks zijn er in Nederland gemiddeld 40.000 letselschadezaken. Bij de meeste gaat het om verkeersongevallen. Daarna komen de bedrijfsongevallen en de medische missers. De afhandeling duurt gemiddeld drie maanden tot twee jaar. Slachtoffers worden vaak bijgestaan door letselschadespecialisten of letselschadeadvocaten. Met hun hulp wordt de schade met de verzekeringsmaatschappij van de schuldige geregeld. Bij de behandeling van letselschade ontstaan vaak problemen die uiteindelijk tot een rechtszaak of langdurige klachtenprocedure leiden en bij het slachtoffer voor veel ergernis en onbegrip zorgen. Onderzoek wijst uit dat die problemen in bijna alle gevallen worden veroorzaakt door gebrekkige communicatie.

iLetsel is een initiatief van Mijnletsel.nl, een onafhankelijk Internetplatform dat de letselschadewereld transparanter tracht te maken en cliënten een breed spectrum aan informatie biedt. Bijvoorbeeld via de kennisbank Letselpedia, via links naar specialisten, uitleg over procedures, over het Keurmerk Letselschade of over juridische regels. Het idee is afkomstig van letselschadespecialist Hans Noordsij, die alleen namens slachtoffers optreedt.

,,Letselschadeslachtoffers krijgen nog steeds te maken met een hoop onnodig gedoe om hun schade verhaald te krijgen," stelt hij. ,,We gebruiken internet tegenwoordig voor alles. We boeken er onze tickets, regelen zaken met de overheid en ontmoeten er onze vrienden. Nu kunnen we er ook een ingrijpende en belangrijke zaak als letselschade regelen."

Tot nu toe wordt nauwelijks van internet gebruik gemaakt. Wie Googled op 'letsel' verdrinkt in een woud van informatie. Op iLetsel.nl kan een letselschadeslachtoffer in contact komen met een letselschadeadvocaat of letselschadespecialist die zijn letselschade van begin tot eind met een iLetseldossier 'live' zal behandelen. Wat vroeger weken duurde is nu soms secondewerk. Zo komen brieven sneller aan en worden vragen online beantwoord. Op iLetsel.nl wordt een centraal dossier aangemaakt waarin alle informatie wordt verzameld en verwerkt. Het dossier is afgeschermd en alleen met een inlogcode en een wachtwoord te raadplegen. Het is overzichtelijk, veilig en er bestaat geen risico dat er iets kwijtraakt.

Voor meer informatie: www.iLetsel.nl.





http://www.iLetsel.nl