Stichting Natuur en Milieu
Nieuwe huisstijl en website online
30 september 2010 - Natuur en Milieu lanceert vandaag haar website in
de nieuwe huisstijl. Merkenadviesbureau Interbrand ontwikkelde de
nieuwe beeldtaal, die onze ambities weergeeft: Natuur en Milieu
ontwikkelt vernieuwende oplossingen, sluit samenwerkingsverbanden en
brengt mensen bij elkaar.
Teammanager Olof van der Gaag van Natuur en Milieu: "Wij zijn erg trots
op onze nieuwe visuele identiteit. Het is een eigentijdse en krachtige
verbeelding van onze strategie. We laten zelfbewust zien wie we zijn en
nodigen mensen, bedrijven en overheden uit om met ons mee te doen."
De nieuwe huisstijl is opgebouwd rond de 'Ampersand Stempel'. De drie
gelijke bogen voegen de belangrijkste stakeholders samen (overheid,
bedrijfsleven en mensen). De open cirkel omringt de stempel van Natuur
en Milieu en geeft daarmee aan dat anderen welkom zijn.
Het lettertype van de nieuwe huisstijl is een hommage aan de typografie
van de Amsterdamse School (1910-1930). Het kleurenpalet weerspiegelt de
steeds veranderende persoonlijkheid van de natuur.
Publicatiedatum: 30-09-2010