Stichting Natuur en Milieu

Nieuwe huisstijl en website online

30 september 2010 - Natuur en Milieu lanceert vandaag haar website in de nieuwe huisstijl. Merkenadviesbureau Interbrand ontwikkelde de nieuwe beeldtaal, die onze ambities weergeeft: Natuur en Milieu ontwikkelt vernieuwende oplossingen, sluit samenwerkingsverbanden en brengt mensen bij elkaar.

Teammanager Olof van der Gaag van Natuur en Milieu: "Wij zijn erg trots op onze nieuwe visuele identiteit. Het is een eigentijdse en krachtige verbeelding van onze strategie. We laten zelfbewust zien wie we zijn en nodigen mensen, bedrijven en overheden uit om met ons mee te doen."

De nieuwe huisstijl is opgebouwd rond de 'Ampersand Stempel'. De drie gelijke bogen voegen de belangrijkste stakeholders samen (overheid, bedrijfsleven en mensen). De open cirkel omringt de stempel van Natuur en Milieu en geeft daarmee aan dat anderen welkom zijn.

Het lettertype van de nieuwe huisstijl is een hommage aan de typografie van de Amsterdamse School (1910-1930). Het kleurenpalet weerspiegelt de steeds veranderende persoonlijkheid van de natuur.

Publicatiedatum: 30-09-2010