Ingezonden persbericht


Persbericht
7 oktober 2010

FNLI maakt Merk van het Jaar 2010 bekend tijdens jaarbijeenkomst Rijswijk- Op 12 oktober a.s. maakt de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) de winnaar van de `FNLI Award voor het Merk van het Jaar 2010' bekend. Het krachtigste levensmiddelenmerk van 2010 ontvangt de Award. Op basis van een grootschalig consumentenonderzoek wordt de merkkracht bepaald. De FNLI award voor het Merk van het Jaar wordt dit jaar voor de vierde keer uitgereikt. Vorig jaar werd Mona van FrieslandCampina door de Nederlandse supermarktklant gekozen als Merk van het Jaar. De award is in het leven geroepen door de FNLI, in samenwerking met EFMI Business School in Leusden en onderzoeksbureau GfK Panel Services Benelux in Dongen om de waardering van de Nederlandse supermarktklant direct tot uitdrukking te brengen. De merken worden beoordeeld op hun kwaliteit, innovativiteit en expressiviteit. De `FNLI Award Merk van het Jaar' wordt uitgereikt aan het merk dat absoluut de hoogste score voor gemeten merkkracht behaalt. Er worden ook awards aan de merken met de hoogste scores in zeven verschillende productcategorieën toegekend. Het EFMI en GfK publiceren binnenkort meer details van het consumentenonderzoek op een website, namelijk www.merkvanhetjaar2010.nl `Het belooft weer een zeer spannende race te worden tussen een aantal topmerken in de levensmiddelenindustrie 'aldus Philip den Ouden, directeur van de FNLI. `Bovendien introduceren we dit jaar een bijzondere nieuwe categorie die de dynamiek van merken onderstreept. Deze categorie wordt tijdens de Awarduitreiking zelf bekendgemaakt. De winnaar van deze categorie ontvangt een speciale award.' De winnaars worden bekend gemaakt tijdens de openbare jaarbijeenkomst van de FNLI op dinsdag 12 oktober a.s. in De Fabrique in Utrecht. De jaarbijeenkomst begint om 16.00 uur.

-Einde bericht-