Via overname CAMPUS MEDIA verstevigt en verjongt GUIDO zijn doelpublie

12/10/2010 11:06

FIELD / URBAN COMMUNICATION

Op maandag 11 oktober 2010 werd de overname van CAMPUS MEDIA door GUIDO betekend. GUIDO verstevigt daarmee zijn positie als marktleider in media voor studenten hoger onderwijs. Bovendien zet GUIDO met deze stap ook zijn verjonging verder door naar de doelgroep scholieren.

De Gentse firma Campus Media werd opgericht in 1999 en is een exploitant van affichagenetwerken in België gericht op scholieren en studenten.

De klantenkring is zeer divers en omvat naast diverse non-profit en culturele organisaties onder andere: Quick, Bose, Samsung, Base, Proximus, Nintendo ...

Campus Media is specialist in België op het gebied van selectieve en kwalitatieve affichagemedia en staat ervoor bekend zeer creatief en innovatief te zijn. Zo kwam het vorig jaar met een wereldprimeur: de geurende affiche! Bovendien kwamen ze in dat zelfde jaar op de markt met een gesplitst netwerk voor jongens (CampusBoy) en voor meisjes (CampusGirl).

Het huidige aanbod van Campus Media bestaat uit:

- CAMPUS POSTERS: 500 affichagekaders in universiteiten en hogescholen.

- SCHOOL POSTERS: 750 affichagekaders in secundaire scholen.

- CAMPUS WEBPADS: 6000 muismatjes in computerlokalen van universiteiten en hogescholen.

Medebestuurder van Guido Nv, Wouter Van Cauwenberge licht de overname toe:

"GUIDO beschikt al jaren over een eigen affichagenetwerk met 750 affichagekaders in studentikoze hotspots. Nu voegen we daar met onmiddellijke ingang de bestaande netwerken van Campus Media aan toe, wat onze aanwezigheid op scholen en campussen gevoelig verhoogt en versterkt. Bovendien past deze operatie in de geplande uitbreiding en verjonging van onze doelgroep, waardoor we ook scholieren uit de middelbare school efficiënter bereiken."

Omzet en overnameprijs werden niet bekend gemaakt.

Over GUIDO nv

GUIDO nv richt zich al twintig jaar op de niche van de studentenmarkt en young potentials, in heel België goed voor zowat 390.000 hogeschool- en universiteitsstudenten. GUIDO beschikt over eigen studentenmedia, zoals het CIM-gecontroleerde campusblad Guido Magazine, de dagelijks groeiende online Guido Portal en de razend populaire jaarlijkse Guido Stadsgidsen.

Bovendien bouwde GUIDO een eigen affichagenetwerk uit en profileerde zich als studentenmarketingbureau. GUIDO is ook prominent op de campussen aanwezig om opgemerkte campusactiviteiten te organiseren. De optimalisatie van deze mediamix zorgt ervoor dat GUIDO de globale studentenpopulatie bereikt in heel België.

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel