Ingezonden persbericht


Persbericht

Capital ID en smartFOCUS sluiten samenwerkingsovereenkomst

Leusden/Zwolle - 12 oktober 2010 - Capital ID, specialist in marketing resource management (MRM), en marketingsoftwarespecialist smartFOCUS hebben een overeenkomst gesloten. Met deze samenwerking bieden zij een totaaloplossing voor vraagstukken op het gebied van multichannel closed-loop marketing.

smartFOCUS is een gevestigde naam als leverancier van Marketing Intelligence, Campagne Management en Digitale Marketing oplossingen. Capital ID is een toonaangevende, internationale leverancier van technologie voor het automatiseren en beheren van marketingcommunicatie. Capital ID biedt innovatieve oplossingen aan om de doeltreffendheid van marketingacties en marketingprocessen te verbeteren in elke fase van de marketinglevenscyclus. Tegelijkertijd wordt de huisstijl geborgd. Capital ID bouwt technologie vanuit het perspectief van een marketeer en communicatiedeskundige: elke stap van de marketinglevenscyclus begrijpen en de marketing onophoudelijk verbeteren. Hiermee ligt Capital ID op één lijn met smartFOCUS, want bij het ontwerp van producten en diensten staat bij beide organisaties de marketinggedachte voorop. smartFOCUS en Capital ID hebben onder meer goede referenties bij Rabobank, ABNAMRO Bank, Menzis, LMN, OHRA, Randstad.

Dankzij de samenwerking wordt een nauwe integratie gerealiseerd tussen het creëren van klantinzicht en het omzetten hiervan in (digitale) marketingcampagnes met de smartFOCUS suite. Dit wordt consistent doorgezet in de gehele marketinglevenscyclus met behulp van Capital ID functionaliteiten.

"We kunnen nu een totaaloplossing bieden waarbinnen Marketing Intelligence, (digitale) Campagne Management en Marketing Resource Management geïntegreerd zijn. Het is een unieke propositie waarmee marketingafdelingen efficiënter en effectiever kunnen opereren", aldus Erik van de Water, Manager Benelux smartFOCUS.

Joost Rutgers, commercieel directeur bij Capital ID: "Consumenten hebben behoefte aan het opbouwen van een band met merken. Onderzoek onder marketingverantwoordelijken van grote bedrijven noemen personalisatie de belangrijkste marketingtrend. Wereldwijd opererende bedrijven hebben baat bij een persoonlijke klantbenadering die betrokkenheid creëert. Mass-marketing kan eenvoudigweg niet meer. Marketeers weten dit, maar toch zegt 82,9 procent van de respondenten slechts op bescheiden wijze gebruik te maken van personalisatie. De belangrijkste reden lijkt de complexiteit van de benodigde data handling en infrastructuur te zijn. Door deze combinatie met smartFOCUS zijn we in staat deze complexiteit te vereenvoudigen."

Capital ID BV - Assiesplein 1- 8011 XD Zwolle
Tel: 038-4229999 - e-mail: info@capitalid.nl - internet: www.capitalid.nl

Over smartFOCUS
smartFOCUS is leverancier in Marketing oplossingen en diensten waarmee marketing programma's effectief en efficiënt kunnen worden beheerd. Door een korte en krachtige implementatie, die inspeelt op de directe behoeften wordt een snelle return-on-investment gerealiseerd. smartFOCUS biedt een oplossing voor vandaag en een gestructureerde groeipad om de voordelen van multi-channel, real-time communicatie met klanten te realiseren. Zie voor meer informatie: www.smartFOCUS.com

Over Capital ID
Capital IDis leverancier van ID manager is een Marketing Resource Management (MRM) en Digital Asset Management (DAM) softwareplatform dat marketingcommunicatieprocessen automatiseert. Dankzij ID manager kunnen marketingactiviteiten van begin tot eind worden beheerd en opgevolgd. Tegelijkertijd wordt de huisstijl geborgd. Zie voor meer informatie: www.capitalid.nl