Warchild


Tee off for War Child brengt 26.000 op

13 oktober 2010 -
Op de Leuvenumse heide vond donderdag 7 oktober de tweede editie van `Tee off for War Child' plaats. Met het golftoernooi werd maar liefst EUR 26.000 opgehaald voor War Child.

Tee off for War Child 2010 24 golfers sloegen om 12.30 uur af voor een unieke middag golf op de heide golfbaan van landgoed De Ullerberg. Een privédomein waar niet iedereen zomaar terecht kan, maar dat door de familie voor War Child kosteloos aan de organisatie ter beschikking werd gesteld.

De 9-holes baan werd twee keer gelopen en de deelnemers werden onderweg voorzien van versnaperingen en op hole 1 zelfs getrakteerd op een hartig kroketje en wildsoepje van restaurant De Basiliek uit Harderwijk.

De dag werd afgesloten met een gastronomisch `walking dinner'. In de tuin, of voor de liefhebbers bij de open haard, werden door chef kok Rik Jansma bereide heerlijkheden uitgeserveerd en zorgde het decor ervoor dat deze `Tee off for War Child' als een ware belevenis de boeken ingaat.

De organisatie van deze dag was in handen van Arnold Zwart (Business Ambassador van War Child) en Mieke Zwart (kantoorvrijwilligster War Child). Dankzij de inzet van andere vrijwilligers en sponsoren gaat de volledige financiële bijdrage van alle deelnemers naar de programma's van War Child.

Ook in 2011 wordt het `Tee off for War Child' golftoernooi georganiseerd. Voor meer informatie, zie www.teeoff4warchild.nl.

Waarom `Tee off for War Child'?
Het beleid van War Child is erop gericht het publiek door informatie zoveel mogelijk te betrekken bij haar werk. Omdat War Child vasthoudt aan een consistent lage kosten beleid voor zowel eigen fondsenwerving als bedrijfsvoering probeert War Child hiervoor de al bestaande netwerken en kanalen te gebruiken en het publiek zelf tot fondsenwervende acties te activeren.

Het `Tee off for War Child' golftoernooi is een goed voorbeeld van het sociaal activeren van mensen en bedrijven.
Het toernooi wordt georganiseerd door mensen die zich heel betrokken voelen bij het werk van War Child, zoals War Child Business Ambassadors en vrijwilligers. Door het inzetten van eigen netwerken kan het toernooi gesponsord worden georganiseerd en komen alle opbrengsten ten goede aan het werk van War Child.