Interbrew


Hertog Jan opnieuw 'Merk van het Jaar'

ARCEN, 13 oktober 2010 - Hertog Jan is voor de derde keer in vier jaar tijd winnaar van de FNLI Merk van het Jaar Award in de categorie Bier. De Federatie Nederlandse Levens Middelen Industrie heeft dit tijdens haar jaarbijeenkomst op 12 oktober in Utrecht bekend gemaakt. In 2007 en 2009 ging de titel ook al naar Hertog Jan. De Merk van het Jaar Award is de beloning voor merken met de sterkste merkkwaliteit en vitaliteit in verschillende categorieën.

We zijn enorm trots dat Hertog Jan in vier jaar tijd drie keer deze prijs heeft ontvangen van de FNLI. Dit bevestigt de kracht van het merk Hertog Jan, zegt Frank van Vliet, directeur Retail bij bierbrouwer AB InBev. Hertog Jan blijft als premium pils jaar na jaar marktaandeel winnen in een volwassen markt. Zelfs in tijden waar consumenten goed op hun uitgaven letten, bezuinigt men niet op het genot van een goed glas Hertog Jan. De Merk van het Jaar award danken we aan zowel alle bierliefhebbers die Hertog Jan omarmen als onze collegas die met energie en passie Hertog Jan brouwen en op de markt brengen.

Merk van het Jaar

De Merk van het Jaar Award is in het leven geroepen door FNLI in samenwerking met EFMI Business School en GfK Panel Services Benelux om de waardering van de Nederlandse supermarktklant direct tot uitdrukking te brengen. Aan de toekenning van de award ligt een uitgebreid consumentenonderzoek door EFMI en GfK Panel Services ten grondslag. In totaal zijn 93 A-merken beoordeeld op hun kwaliteit, innovativiteit en expressiviteit. Zie