Succesvolle kunstwedstrijd 'Young?Creative?Chevrolet!' van start

13/10/2010 14:04

Press Release


- Wedstrijd in vijf disciplines: Foto, Video, Visuele Kunst, Mode en Muziek


- Vijftien prijzen


- Kans op internationale doorbraak

BREDA - Verdergaand op het succes van de wedstrijd in 2010 is de jaarlijkse kunstwedstrijd 'YoungCreativeChevrolet' voor 2011 geprolongeerd. De onderwerpen voor de verschillende disciplines - mode, muziek, fotografie, video en visuele kunsten - zijn niet gewijzigd en zullen als thema de 100ste verjaardag van het automerk Chevrolet in 2011 hebben. Naast een aanzienlijke geldprijs krijgen de winnaars de gelegenheid om nauw samen te werken met professionals in hun respectievelijke categorie tijdens een activiteit en ervaring 'achter de schermen'.

Na het aanhoudende succes van 'Young?Creative?Chevrolet!' lanceert Chevrolet nu de vijfde editie van dit unieke en creatieve programma voor studenten. 'Young?Creative?Chevrolet!' is een pan-Europese wedstrijd die Chevrolet jaarlijks organiseert voor studenten van Toegepaste Kunst om waardevolle ervaring op te doen met een zinvolle, op de praktijk gerichte opdracht. Tevens krijgen zij de kans om hun talenten verder te ontplooien en wordt in de contest de honderdjarige geschiedenis van Chevrolet benadrukt. De winnaars krijgen de kans om op hun studiegebied in een project samen te werken met een internationaal, professioneel team.

In 2008 was landgenoot Mark Kuijpers de Europese winnaar in de categorie Fotografie van YCC en in 2010 waren onze landgenoten Simon Pfaff en Jan Willem van Hees, studenten aan het Artez Conservatorium uit Enschede, succesvol. Zij behaalden met hun inzending 'We can make a change' de derde prijs.

De deelnemers worden uitgedaagd om als individu of als groep hun werk in te dienen in één van de volgende disciplines:

Foto: een opname die de geschiedenis van 100 jaar Chevrolet verbeeldt.

Video: een video om gasten uit te nodigen voor het 100-jarig verjaardagsfeest van Chevrolet

Visuele Kunst: een ontwerp van een poster tgv het honderdjarig bestaan van Chevrolet

Mode: een ontwerp van een tijdloos, klassiek kledingstuk, dat op internationale autoshows kan worden gedragen

Muziek: compositie van een 'happy birthday' song voor Chevrolet

De deelnemers dienen zich voor 30 november 2010 in te schrijven voor de 'Young?Creative?Chevrolet!' contest, terwijl de ontwerpen uiterlijk op 15 april 2011 ingeleverd moeten zijn bij de Nederlandse jury. De winnende projecten komen vervolgens in aanmerking voor de Europese finale. De uitslag van de finale zal bekend worden gemaakt tijdens een grote, internationale Chevrolet happening. Hiervoor zullen alle finalisten worden uitgenodigd. Voorgaande feestelijke uitreikingen vonden plaats in Turijn, Berlijn en Parijs.

De eerste prijs in iedere discipline van de nationale competitie, die door Chevrolet Nederland wordt georganiseerd, bedraagt EUR 1.200, terwijl ook de 2e en de 3e prijs een geldbedrag opleveren. Daarenboven ontvangen de winnaars in de Europese finale ook eveneens aantrekkelijke geldprijzen en een kans op een internationale doorbraak.

Pieter Stokman van Chevrolet Nederland: "De 'Young?Creative?Chevrolet!' contest is al vier jaar achtereen uiterst succesvol in Europa. En dat succes neemt ieder jaar toe. De vierde editie van de Young Creative Chevrolet competitie was met deelnames door 135 kunstacademies uit twintig landen een nog groter succes dan het jaar daarvoor. De deelnemende studenten en uiteindelijk de winnaars zijn zeer lovend over de prijzen en de geboden mogelijkheden om hun vaardigheden op internationaal niveau te tonen. De komende contest staat volledig in het teken van het honderdjarig bestaan van Chevrolet."

Hogescholen kunnen zich inschrijven op de site: www.youngcreativechevrolet.com

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.youngcreativechevrolet.eu