Na een slechte beoordeling: Britse hotelier gooit gast uit de kamer

13/10/2010 09:03

PR Newswire

NEURENBERG, Duitsland, October 13, 2010 /PRNewswire/ -- Volgens meldingen van een gerenommeerd Oostenrijks dagblad* heeft een Britse hotelier uit Blackpool zich "ontdaan" van een onaangenaam gastenpaar. Hij gooide het paar uit de hotelkamer, nadat zij vooraf - blijkbaar al kort na het inchecken - per smartphone een negatieve beoordeling over het hotel op een online hotelbeoordelingssite hadden gegeven. Tot nog een paar jaar geleden was een stoffige klachtenbus voor hotelgasten de gangbare en vaak enige discrete mogelijkheid, hun misnoegen over misstanden in het gekozen hotel tot uiting te brengen - met een ongewisse uitkomst. Maar dat is nu verleden tijd. Het internet betekende ook een fundamentele revolutie voor het "klachtenwezen" in de hotellerie: tegenwoordig schrijven hotelgasten hun ervaringen online op en maken portalen deze openbaar op hun website op het internet. De mobiele communicatie versnelt dit proces daarbij nog, zoals in het genoemde geval is te zien. hotel.info heeft commentaren van gasten uit haar meer dan een miljoen hotelbeoordelingen onderzocht en noemt nu de tien meest voorkomende redenen voor slechte hotelkritieken:


- Ontbijt: Te duur ontbijt dat qua kwaliteit en omvang de

prijs niet rechtvaardigt. Te weinig keuze. Er wordt niet snel genoeg

aangevuld/voor nieuwe gasten gedekt. Het eten is te oud en ligt te

lang.


- Parkeren: Als te hoog ervaren kosten van parkeerplaats of


-garage, steeds opnieuw verkeerde opgaven van de hotelier in de

internetpresentaties met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.


- Geluidsoverlast: De verkeersbelasting van de centrale

ligging wordt minder bekritiseerd dan de gehorigheid van de kamers en

de...

http://www.hotel.info/Press.aspx?mode=article?=NL?=833

Perscontact:

hotel.info

Timo Vavrinec

Hugo-Junkers-Str. 15-17

90411 Nürnberg, Duitsland

Tel: +49-(0)911-59832-0

Fax: +49-(0)911-59832-11

E-mail: presse@hotel.info

http://www.hotel.info

CONTACT: Perscontact: hotel.info, Timo Vavrinec, Hugo-Junkers-Str. 15-17,






-