Persbericht

13 oktober, 2010

3M versterkt de strategische relatie met Cognizant voor grotere zakelijke effectiviteit

Cognizant levert applicatie- en gerelateerde diensten via een resultaatgericht managed-servicesmodel

Cognizant, dienstverlener in IT-consultancy, technologie en business process outsourcing (BPO), heeft deze week bekendgemaakt een meerjarige overeenkomst te zijn aangegaan met 3M, algemeen erkend wereldleider op het gebied van onderzoek en ontwikkeling en producent van duizenden innovatieve producten voor een groot aantal uiteenlopende markten. De overeenkomst betekent een versterking van de bestaande strategische relatie tussen Cognizant en 3M en omvat een scala aan applicatieontwikkelingsdiensten en gerelateerde diensten voor een betere operationele efficiency en productiviteit.

Cognizant maakt in het kader van deze overeenkomst gebruik van een innovatief, resultaatgericht managed-servicesmodel met vastgestelde productiviteitsbaten op de lange termijn. Cognizant past zelfontwikkelde best practices en raamwerken toe voor het verlagen van de total cost of ownership en het waarborgen van een hoge kwaliteit en consistentie in 3M's applicatieportfolio. Hieronder vallen bedrijfskritieke software voor onderzoek en ontwikkeling, planning, inkoop en supply chain, productie, verkoop en marketing, e-commerce, personeelsbeleid, financiën en administratie.

Cognizant maakt een snellere productinnovatie en kortere time-to-market mogelijk en helpt zo 3M haar strategische bedrijfsdoelstellingen te behalen, de productiecapaciteit te vergroten, de mondiale slagkracht te versterken en de kosten te rationaliseren. Als kennisintensief bedrijf dat gebruikmaakt van diverse, afzonderlijke technologieplatforms voor een breed spectrum aan klantbehoeften in uiteenlopende markten, zal 3M ook kunnen profiteren van Cognizant 2.0 - Cognizant's wereldwijde platform voor het delen van kennis, samenwerken, programmabeheer en online sociaal netwerken - voor het optimaliseren van haar strategische IT-investeringen en het inzetten van haar intellectuele kapitaal voor het bereiken van nieuwe innovatie- en virtualisatieniveaus. "Cognizant's innovatieve, resultaatgerichte engagementmodel en bewezen deskundigheid op het gebied van applicaties en de verwerkende industrie zal ons helpen sneller kostenefficiënter te opereren en onze sinds 2001 bestaande relatie verder te ontwikkelen," aldus Ernie Park, vicepresident en directeur informatiebeleid van 3M.

Janel Haider, directeur Applications Center of Excellence bij 3M zegt: "Cognizant's best practices gaan de besluitvorming verbeteren en vergroten de voorspelbaarheid van de serviceniveaus. Verder zal door applicatietesten en kwaliteitswaarborgen het aantal onvolkomenheden afnemen en zullen we de productie op efficiëntere en kosteneffectievere wijze kunnen verhogen of verlagen, afhankelijk van veranderingen in de vraag op de mondiale markt."

"We zijn vereerd 3M te kunnen ondersteunen bij het vergroten van de zakelijke doeltreffendheid, de aanpassing aan veranderende bedrijfsbehoeften en het verder versterken van de innovatieagenda voor toekomstige groei", aldus Francisco D'Souza, president en CEO van Cognizant.

"De overgang naar een managed-servicesmodel is een waardevolle ontwikkeling in onze relatie met 3M. Cognizant zet voor deze transformatie en het waarborgen van een voortdurende productiviteit en operationele verbeteringen zijn mondiale uitvoeringsmodel, kennismanagement en cultuur van innovatie in", voegt Francisco D'Souza toe. "Met Cognizant's ruime ervaring in de productiesector en een focus op nieuwe leveringsmodellen, zal 3M extra rendement kunnen halen uit bestaande systemen en de daaruit ontstane besparingen kunnen aanwenden voor het financieren van strategische initiatieven."

(473 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE