Nieuwe versie met 'in-app' advertenties verzilvert bereik Bright app


DIEMEN, 20101013 -- Het toonaangevende techlifestyletijdschrift Bright introduceert vandaag een nieuwe versie van zijn app voor de iPhone. In versie 2.0 van de gratis app is voor het eerst advertentieruimte opgenomen. De ingenieuze wijze waarop adverteerders naast de redactionele inhoud kunnen staan in de app laat zien dat de iPhone ondanks een klein scherm veel ruimte biedt voor creatieve oplossingen. Bright verzilvert daarmee het succes van zijn app die - uniek in Nederland - in bereik de website van Bright is voorbijgestreefd, en voor een groei van het totale bereik heeft gezorgd van maar liefst 250 procent sinds de introductie in november 2009.

"De iPhone app is voor Bright een heel belangrijk kanaal geworden. Dat succes verdient een verbeterde, meer volwassen versie inclusief elegante advertentieruimte", aldus Bright-hoofdredacteur Erwin van der Zande. "We zijn bewust op zoek gegaan naar een andere oplossing dan banners en hebben iets neergezet dat advertenties op een aantrekkelijke manier onder de aandacht brengt."



De eerste adverteerder in Brights in-app ads is de Nederlandse navigatiespecialist TomTom, die de nieuwe versie van zijn populaire navigatie-app voor de iPhone aanprijst. "De merken Bright en TomTom passen perfect bij elkaar. Het was een inkoppertje om dit nieuwe platform te gebruiken om de mobiele doelgroep te bereiken die we beide delen", zegt Jochen Fischer, hoofd Brand Identity en Media bij TomTom.

"Wij zijn heel blij met de deelname van TomTom omdat ze er heel bewust voor kozen om vroeg in te stappen en er voor open stonden dat wij actief met hen meedachten", vertelt Leo Schaap, hoofd marketing en sales bij Veen Magazines, de uitgever van Bright.

Naast de in-app ads kent versie 2.0 van de Bright iPhone app een vernieuwde indeling van de content op basis van ervaring met eerdere versies, een restyling uitgevoerd door Brights nieuwe artdirector Jonathan Looman, en ondersteuning voor de jongste versie van het iPhone besturingssysteem, iOS 4. Ook is onder de motorkap van de app een nieuw cachingsysteem in gebruik genomen, waardoor de app nog sneller werkt. Development van de app wordt verzorgd door 24/7 World.net.

De Bright iPhone app is sinds de introductie in november 2009 ruim 35 duizend keer gedownload en telt momenteel 21 duizend actieve gebruikers die samen gemiddeld een miljoen pageviews in de maand genereren. Bright biedt ook een app aan voor Android smartphones en werkt momenteel aan een app voor de iPad.

itunes.apple.com/nl/app/bright/id337904836?mt=8





Ingezonden persbericht