Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Verkiezing beste reclamehits tijdens 'De 24 uur van de Reclame'

Amsterdam 30 september 2010 - In de nacht van dinsdag 12 op woensdag 13 oktober staat de uitzending van Q-Music geheel in het teken van de muzikale omlijsting van reclame tijdens de Nacht van de Reclamehit. Deze uitzending vindt plaats in het kader van het door BVA en VEA georganiseerde Ad Festival 'De 24 uur van de Reclame'.

Q-dj's Mattie Valk en Jasper de Vries gaan tijdens de Nacht van de Reclamehit op zoek naar het leukste nummer dat ooit is gebruikt in een commercial. Vanaf woensdag 29 september kunnen luisteraars via de website http://www.q-music.nl/ stemmen op hun ultieme reclamehit. Het resultaat zal te horen zijn in de Reclame Hit Top 10 tijdens de Nacht van de Reclamehit.

Het Ad Festival 'De 24 uur van de Reclame', waar de uitzending van Q-Music op inhaakt, gaat officieel van start op 12 oktober om 22:30 met een spectaculaire opening van de PANL tentoonstelling bij de Stopera. De 24 uur eindigen precies een etmaal later om 22:30 op 13 oktober met een Afterparty in de grote Club van Escape.

Evenementen zijn onder meer de uitreiking van de EffieAwards, het Ad Congres 'Wanneer is genoeg genoeg?', Cannes Lions Amsterdam, het Grote Reclame Talent Ontbijt, de Reclame M/V van het Jaar, een hulde aan de Nederlandse IMC European Award winnaars, de beste reclamefilms in Tuschinski en een presentatie van het onderzoek naar de rol die reclame kan spelen bij de oplossing van mondiale problemen.

Ga voor meer info, het volledige programma en het bestellen van kaarten naar: www.24reclame.nl Volg ook het laatste nieuws over de 24 uur op Twitter: www.twitter.com/24reclame of #24reclame

Over De 24 uur van de Reclame
VEA en BVA organiseren op woensdag 13 oktober 2010 voor de eerste keer het Ad Festival 'De 24 uur van de Reclame'. Op en rond het Rembrandtplein vindt een scala van evenementen plaats voor iedereen die iets met het reclamevak te maken heeft. De vier overkoepelende thema's tijdens de 24 uur zijn creativiteit, effectiviteit, verantwoord communiceren en talent. Naast de uitreiking van de Effie Awards, de Oscar onder de communicatieprijzen, en het Ad Congres "Wanneer is genoeg genoeg?" vinden diverse andere sessies plaats, zoals het Grote Reclame Talent Ontbijt, vele seminars en workshops, Cannes Lions Amsterdam, een compleet Talentprogramma en de dag eindigt met de Cannes Lions Afterparty. Locaties zijn Club Air en Heineken The City in de Amstelstraat, Escape op het Rembrandtplein en Tuschinski in de Reguliersbreestraat in Amsterdam. Doelgroepen zijn reclamemakers, adverteerders en talenten studerend aan HBO's en universiteiten. Meer informatie: www.24rec lame.nl, www.twitter.com/24reclame (neem deel aan het gesprek op Twitter met hash tag #24reclame).

Over VEA
De VEA is de vereniging van de toonaangevende communicatieadviesbureaus in Nederland. Als motor van de branche ontwikkelt de VEA -vanuit de visie dat reclame mensen helpt bij het maken van keuzes- activiteiten die bijdragen aan een zo hoog mogelijke professionele standaard in de reclamewereld. Meer info: www.vea.nl

Over BVA
BVA is dé vertegenwoordiger van adverteerders en heeft als doel: het bevorderen en bewaken van vrijheid van verantwoorde commerciële communicatie, het vergroten van de communicatie effectiviteit van haar leden en het samenbrengen van leden. Meer info: www.bva.nl