Ingezonden persbericht


Afdeling Communicatie TROS/AVRO
Hilversum, 13-10-2010

Televisie
EENVANDAAG

EENVANDAAG WINT SLAG OM DE KIJKER

ACTUALITEITENRUBRIEK NEDERLAND 1 DAGELIJKS MILJOEN KIJKERS

Ondanks de toegenomen concurrentie door de komst van een aantal nieuwe actualiteitenrubrieken bereikt EENVANDAAG (TROS/Avro) de eerste zes weken van dit tv-seizoen gemiddeld 940.000 kijkers. Dat zijn zelfs 100.000 kijkers meer dan dezelfde periode in 2009. Het programma blijft daarmee Nieuwsuur (726.000 kijkers), Brandpunt (545.000), Uitgesproken (445.000), PowNews (255.000) en Altijd Wat (250.000) ver voor. Daarmee wint EENVANDAAG de slag om de kijker en is nog altijd de best bekeken actualiteitenrubriek van de publieke omroep.

Jan Kriek, hoofdredacteur: "De kijker is EenVandaag trouw gebleven, we hebben zelfs meer kijkers dan voorheen, en daar zijn we trots op. We zijn de afgelopen weken ook flink in het nieuws geweest door onder meer als eerste een interview te hebben met Ab Klink, uitgebreid te praten met voormalig premier en CDA-prominent Piet de Jong en onze grote politie-enquête over de toegenomen werkdruk, de stapel papierwerk en bureaucratie waar agenten mee te maken hebben. We krijgen ook veel positieve reacties op Bas van Werven, onze nieuwe presentator."

EENVANDAAG is de actualiteitenrubriek van Nederland 1 en wordt gemaakt door TROS en Avro. Jan Kriek: "Dankzij onze trouwe kijkers en goede samenwerking tussen de beide omroepen zijn we de enige rubriek die is blijven bestaan in de huidige vorm. Dit motiveert ons enorm om dit succes verder uit te bouwen."

Kijk voor meer informatie op www.eenvandaag.nl