Bronzen Effie voor Groene Sint

13/10/2010 21:05

Oxfam Novib

Amsterdam 13 oktober - De Groene Sint-campagne van Oxfam Novib is onderscheiden met een bronzen Effie Award. Oxfam Novib won deze belangrijkste communicatieprijs van Nederland in de categorie 'bewustwordingscampagnes'. De Effies zijn woensdag 13 oktober uitgereikt in Amsterdam. In totaal werden 16 Effies uitgereikt, één keer goud, vijf keer zilver en negen keer brons.

Het concept van de Groene Sint is ontwikkeld door N=5, het reclamebureau van Oxfam Novib. De alternatieve goedheiligman voerde eind 2009 actie om alle 19 miljoen niet-duurzaam geproduceerde chocoladeletters uit de schappen van de winkels te krijgen.

Met succes. Al snel maakten zeven winkelketens bekend geen 'foute' letters meer te zullen verkopen. En in maart 2010 ondertekende vrijwel de gehele chocoladebranche een intentieverklaring dat in 2025 alle chocolade van duurzaam geproduceerde cacao zal zijn.

De Groene Sint zette de eerste stappen op Nederlandse bodem in 2006. In dat jaar promote hij voor Oxfam Novib de aankoop van eerlijke cadeaus. Een jaar later bracht hij samen met Tony's Chocolonely de eerste eerlijke chocoladeletter van Nederland op de markt.





http://www.oxfamnovib.nl