Hulpverleningsdienst Groningen


Hulpverleningsdienst Groningen

Groninger veiligheidscampagne `Je hebt meer in huis dan je denkt' genomineerd voor Galjaardprijs

De Groninger veiligheidscampagne `Je hebt meer in huis dan je denkt' is genomineerd voor de prestigieuze Galjaardprijs van Logeion, de beroepsvereniging voor communicatieprofessionals. Deze prijs wordt ieder jaar uitgereikt aan de beste overheidscampagne. Van de 17 inzendingen is de campagne als een van de drie kanshebbers geselecteerd. De uiteindelijke winnaar wordt op donderdag 14 oktober bekendgemaakt tijdens de Galjaarddag in Utrecht. Naast de juryprijs wordt ook een publieksprijs uitgereikt.

Logo Je hebt meer in huis dan je denkt

De jury kwam op basis van de volgende criteria tot haar oordeel: "Hoewel alle inzendingen die de jury dit jaar ontving van hoog niveau waren, sprongen de drie genomineerden er naar het oordeel van de jury uit. Zij voldeden naar haar mening het meest aan de criteria om voor de prijs in aanmerking te komen: innovatief, creatief, inspirerend, effectief, dragen bij aan de professionalisering van het vakgebied en hadden gedragsbeïnvloeding tot gevolg."

Campagne
De veiligheidscampagne `Je hebt meer in huis dan je denkt' is in februari gevoerd in de hele provincie, in opdracht van alle 23 gemeenten, de provincie Groningen, de waterschappen Hunze en Aa's en Noorderzijlvest en de Hulpverleningsdienst Groningen. Het hoofddoel van de publiciteitscampagne is om het risicobewustzijn te stimuleren evenals de aanschaf van de belangrijkste onderdelen van een noodpakket. Behalve de belangrijkste onderdelen van het noodpakket is er een prominente plaats voor overstromingsrisico's en risicokaart.provinciegroningen.nl. Uit de effectmeting is gebleken dat een op de vier respondenten het noodpakket daadwerkelijk heeft aangevuld en dat 43% naar aanleiding van de campagne beter weet wat te doen in een noodsituatie.

Naast de inzet van een aantal middelen is samengewerkt met de RTV Noord, de calamiteitenzender in de provincie Groningen. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met internet- en communicatiebureau Fundament All Media uit Groningen.
29-09-2010 09:00