Hulpverleningsdienst Groningen
Hulpverleningsdienst Groningen
Groninger veiligheidscampagne `Je hebt meer in huis dan je denkt' genomineerd
voor Galjaardprijs
De Groninger veiligheidscampagne `Je hebt meer in huis dan je denkt' is
genomineerd voor de prestigieuze Galjaardprijs van Logeion, de
beroepsvereniging voor communicatieprofessionals. Deze prijs wordt
ieder jaar uitgereikt aan de beste overheidscampagne. Van de 17
inzendingen is de campagne als een van de drie kanshebbers
geselecteerd. De uiteindelijke winnaar wordt op donderdag 14 oktober
bekendgemaakt tijdens de Galjaarddag in Utrecht. Naast de juryprijs
wordt ook een publieksprijs uitgereikt.
Logo Je hebt meer in huis dan je denkt
De jury kwam op basis van de volgende criteria tot haar oordeel:
"Hoewel alle inzendingen die de jury dit jaar ontving van hoog niveau
waren, sprongen de drie genomineerden er naar het oordeel van de jury
uit. Zij voldeden naar haar mening het meest aan de criteria om voor de
prijs in aanmerking te komen: innovatief, creatief, inspirerend,
effectief, dragen bij aan de professionalisering van het vakgebied en
hadden gedragsbeïnvloeding tot gevolg."
Campagne
De veiligheidscampagne `Je hebt meer in huis dan je denkt' is in
februari gevoerd in de hele provincie, in opdracht van alle 23
gemeenten, de provincie Groningen, de waterschappen Hunze en Aa's en
Noorderzijlvest en de Hulpverleningsdienst Groningen.
Het hoofddoel van de publiciteitscampagne is om het risicobewustzijn te
stimuleren evenals de aanschaf van de belangrijkste onderdelen van een
noodpakket. Behalve de belangrijkste onderdelen van het noodpakket is
er een prominente plaats voor overstromingsrisico's en
risicokaart.provinciegroningen.nl. Uit de effectmeting is gebleken dat
een op de vier respondenten het noodpakket daadwerkelijk heeft
aangevuld en dat 43% naar aanleiding van de campagne beter weet wat te
doen in een noodsituatie.
Naast de inzet van een aantal middelen is samengewerkt met de RTV
Noord, de calamiteitenzender in de provincie Groningen. De campagne is
ontwikkeld in samenwerking met internet- en communicatiebureau
Fundament All Media uit Groningen.
29-09-2010 09:00