Hulpverleningsdienst Groningen


Hulpverleningsdienst Groningen winnaar prestigieuze Galjaardprijs!

Donderdag 14 oktober heeft de regionale veiligheidscampagne `Je hebt meer in huis dan je denkt' van de Hulpverleningsdienst Groningen de prestigieuze Galjaardprijs 2010 gewonnen. De prijs van Logeion wordt ieder jaar uitgereikt voor de beste overheidscampagne.

Uitreiking Galjaardprijs

Jurycommentaar

De vakjury roemde het feit dat de campagne zich richt op het goede gedrag van de Groningers, dat met een klein budget een hoge effectiviteit is bereikt, de samenwerking met regionale partners en de creatieve manier waarop campagne is gevoerd. Projectleider Maarten van Wieringen toonde zich bijzonder trots. "Erg leuk, ik ben er stil van."

Campagne

De veiligheidscampagne `Je hebt meer in huis dan je denkt' is in februari 2010 gevoerd in de hele provincie, in opdracht van alle 23 gemeenten, de provincie Groningen, de waterschappen Hunze en Aa's en Noorderzijlvest en de Hulpverleningsdienst Groningen. Het hoofddoel van de publiciteitscampagne is om het risicobewustzijn te stimuleren evenals de aanschaf van de belangrijkste onderdelen van een noodpakket. Behalve de belangrijkste onderdelen van het noodpakket is er een prominente plaats voor overstromingsrisico's en risicokaart.provinciegroningen.nl. Uit de effectmeting is gebleken dat een op de vier respondenten het noodpakket daadwerkelijk heeft aangevuld en dat 43% naar aanleiding van de campagne beter weet wat te doen in een noodsituatie.

Naast de inzet van een aantal middelen is samengewerkt met RTV Noord, de calamiteitenzender in de provincie Groningen. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met internet- en communicatiebureau Fundament All Media uit Groningen.

Meer informatie over de campagne is te vinden op www.jehebtmeerinhuisdanjedenkt.nl
Meer informatie over de Galjaardprijs vindt u op http://galjaarddag.logeion.nl