Hulpverleningsdienst Groningen
Hulpverleningsdienst Groningen winnaar prestigieuze Galjaardprijs!
Donderdag 14 oktober heeft de regionale veiligheidscampagne `Je hebt
meer in huis dan je denkt' van de Hulpverleningsdienst Groningen de
prestigieuze Galjaardprijs 2010 gewonnen. De prijs van Logeion wordt
ieder jaar uitgereikt voor de beste overheidscampagne.
Uitreiking Galjaardprijs
Jurycommentaar
De vakjury roemde het feit dat de campagne zich richt op het goede
gedrag van de Groningers, dat met een klein budget een hoge
effectiviteit is bereikt, de samenwerking met regionale partners en de
creatieve manier waarop campagne is gevoerd. Projectleider Maarten van
Wieringen toonde zich bijzonder trots. "Erg leuk, ik ben er stil van."
Campagne
De veiligheidscampagne `Je hebt meer in huis dan je denkt' is in
februari 2010 gevoerd in de hele provincie, in opdracht van alle 23
gemeenten, de provincie Groningen, de waterschappen Hunze en Aa's en
Noorderzijlvest en de Hulpverleningsdienst Groningen. Het hoofddoel van
de publiciteitscampagne is om het risicobewustzijn te stimuleren
evenals de aanschaf van de belangrijkste onderdelen van een noodpakket.
Behalve de belangrijkste onderdelen van het noodpakket is er een
prominente plaats voor overstromingsrisico's en
risicokaart.provinciegroningen.nl. Uit de effectmeting is gebleken dat
een op de vier respondenten het noodpakket daadwerkelijk heeft
aangevuld en dat 43% naar aanleiding van de campagne beter weet wat te
doen in een noodsituatie.
Naast de inzet van een aantal middelen is samengewerkt met RTV Noord,
de calamiteitenzender in de provincie Groningen. De campagne is
ontwikkeld in samenwerking met internet- en communicatiebureau
Fundament All Media uit Groningen.
Meer informatie over de campagne is te vinden op
www.jehebtmeerinhuisdanjedenkt.nl
Meer informatie over de Galjaardprijs vindt u op
http://galjaarddag.logeion.nl