Ingezonden persbericht


()

Persbericht

Deloitte Innovation wint Effie

Rotterdam, 15 oktober 2010 - Deloitte Innovation is in de prijzen gevallen bij de jaarlijkse uitreiking van de Effies, de Nederlandse prijs voor effectieve reclame. De innovatietak van Deloitte Nederland won woensdag een Bronzen Effie voor de interne campagne die heel Deloitte oproept om zelf te gaan innoveren. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Doom & Dickson.

Over de innovatiecampagne van Deloitte zegt de vakjury van de Effie: "De case van Deloitte Innovation gaat over een interne campagne die vrijwel 100% binnen de muren van het Deloitte-concern heeft plaatsgevonden. De jury moest even wennen aan deze ongebruikelijke inzending, maar kwam tot de conclusie dat de case buitengewoon was. De campagne heeft er voor gezorgd dat Deloitte-medewerkers massaal zijn gaan innoveren".

Wassili Bertoen, director bij Deloitte Innovation ziet de Effie als een waardering voor het innoveren binnen Deloitte. "Deze prijs is vooral een compliment voor de honderden Deloitters die hun innovatieve ideeën hebben ingestuurd. Zij hebben deze campagne tot een succes gemaakt."

De campagne sprong in het oog door enkele opvallende acties. Eerst werden liften in Deloitte-kantoren omgebouwd tot douches, om medewerkers te stimuleren goede ideeën te gaan ontwikkelen. Vervolgens beloofde ceo Roger Dassen onder het motto 'When you see the light, they see the light' dat Deloitte voor ieder ingestuurd idee een Philip Reading Light beschikbaar zou stellen voor schoolkinderen in Afrika.

Over de Effie
De Effie is de belangrijkste reclameprijs van Nederland. In tegenstelling tot andere prijzen op dit vakgebied wordt niet de creatieve uiting beoordeeld, maar louter het effect dat de campagne heeft gesorteerd. Inzenders moeten de effectiviteit van hun campagne cijfermatig onderbouwen.

Noot voor de redactie /

Ingezonden persbericht