Scarlet onthult wat er gebeurt wanneer mannen voetbal kijken op café

15/10/2010 12:56

Openhere

Duizenden Belgische vrouwen krijgen de komende dagen een wel erg ontluisterend filmpje over manlief in hun mailbox. De boosdoeners zijn Scarlet, het Antwerpse reclamebureau Openhere én de mannen zelf.

Duizenden Belgische vrouwen krijgen de komende dagen een wel erg ontluisterend filmpje over manlief in hun mailbox. De boosdoeners zijn Scarlet, het Antwerpse reclamebureau Openhere én de mannen zelf.

Scarlet biedt namelijk digitale tv via Belgacom en dus ook de volledige Belgische voetbalcompetitie aan. Mannen moet je doorgaans niet overtuigen om voetbal op tv te nemen. De vrouw des huizes durft zich echter al eens af te vragen of het die extra kost wel waard is.

Op www.kijktbeterthuisvoetbal.be kunnen mannen een filmpje personaliseren zodat het lijkt alsof ze het middelpunt zijn van een wel heel erg uit de hand gelopen voetbalavond op café. Bengaals vuur, callgirls, drankspelletjes, een vechtpartij en uiteindelijk een politie-interventie. Met een slimme techniek lijkt het alsof de omstaanders de naam van de afzender scanderen

"We vonden dat we mannen moesten helpen hun vrouw te overtuigen dat het beter is dat ze thuis voetbal kijken," vertelt Stijn Gansemans van Openhere. "Hoe? Door hen te tonen wat er gebeurt als ze diezelfde match live op café gaan volgen."

Voor Openhere was de online aanpak van de campagne een logische keuze.

"Met de klassieke media zouden we verdrinken in de boodschappen van de grote namen op de telecommarkt. Als challenger is Scarlet verplicht om het net iets slimmer te spelen. In dit geval geven we de consument niet alleen een tool om z'n doel te bereiken maar ook content en dus een reden om spontaan zelf onze boodschap te verspreiden.."

Maak je eigen filmpje op

www.kijktbeterthuisvoetbal.be

Meer info over Belgacom Digitale TV via Scarlet op scarlet.be

Vragen over de campagne: stijn@openhere.be of 0473 93 52 22

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel