Sanoma Uitgevers

expertise

Sanoma versterkt digitale expertise

---

26.08.10

Sanoma Uitgevers is voornemens om per 15 oktober Eric Ariëns te benoemen tot Content Publishing Director, een nieuwe functie binnen Sanoma Digital.

Onder deze 'content tak' van Sanoma Digital komen onder andere NU.nl, de vrouwensites (Libelle.nl, Margriet.nl, Styletoday.nl e.a.), de activiteiten gericht op Sport, AutoWeek en Auto Trader te vallen. Ariëns rapporteert aan Joris van Heukelom, Director Digital Publishing bij Sanoma Digital.

In 2009 heeft Sanoma Digital twee specialismen benoemd: Performance Based (conversie bieden aan adverteerders, via bijv. Kieskeurig.nl, Energieprijzen.nl, Startpagina.nl) en Content Publishing (branding voor adverteerders). Door deze laatste pijler te versterken

is Sanoma in staat beter in te spelen op de vraag van adverteerders naar kwalitatieve conversie en merkeffecten.
Eric Ariëns leidt op dit moment nog SMM, de mannenmedia unit van Sanoma. De activiteiten van SMM worden per 15 oktober ondergebracht in de print, respectievelijk digitale activiteiten van Sanoma waardoor de organisatiestructuur wordt vereenvoudigd.

Stallinga: Publisher Nieuws bij Sanoma Digital
Op 15 oktober wordt bovendien Sander Stallinga benoemd tot Publisher Nieuws. In deze functie is hij o.a. verantwoordelijk voor NU.nl en Zie.nl. Stallinga is afkomstig van Sanoma Uitgevers, waar hij nu uitgever Automotive is. In die rol wordt hij opgevolgd door Lieneke van den Heuvel, nu Business Unit Manager Automotive, wordt Publisher Auto.