Ingezonden persbericht


Persbericht

Webshop Cosmania wint Marie Claire Starters Award 2010

Utrecht, 15 oktober 2010 - Vandaag reikt Marie Claire voor de zeesde keer de Marie Claire Starters Award uit. De jury en lezeressen van Marie Claire kozen voor het businessidee van Marije Hoff (30): 'Cosmania', een webshop voor buitenlandse beautymerken.

Marie Claire hoofdredacteur May-Britt Mobach: 'Veel vrouwen dromen van het starten van een eigen bedrijf, maar kampen met koudwatervrees. Het is natuurlijk best spannend om je veilige loondienstbestaan in te ruilen voor een zelfstandig avontuur. Met de Marie Claire Starters Award bieden we vrouwen met een briljant businessidee een financieel vangnet voor de onzekere en dure beginperiode. Daarnaast brengen we hun gouden idee voor het voetlicht, waardoor onze lezeressen ze in de toekomst hopelijk weten te vinden.'

Naar Nederland halen
Marije Hoff wil met Cosmania de meest upcoming buitenlandse beautymerken naar Nederland halen. Het idee ontstond na één van haar buitenlandse reizen. Cosmeticamerken die zij daar zelf gebruikte, waren hier nergens te krijgen.

Drie genomineerden
Een deskundige jury * Marie Claire uitgever Sanne Visser, divisiedirecteur van Mercedes Benz en smart Martin Hegeman en SuperTrash eigenaresse Olcay Gülsen * koos uit de ruim 120 inzendingen 3 genomineerden. Naast Marije Hoff met Cosmania waren dat Elske van Buuren (26) en Linda Franse (24) met hun guerilla lifestyle store Fred&Fransje en Jantien Aerts (34) met Quira, een site waarop je zelf je trouw- of avondjurk kunt ontwerpen. Marie Claire lezeressen kozen uiteindelijk Cosmania als beste idee.

Startkapitaal en andere prijzen
Marije Hoff ontvangt de award uit handen van Olcay Gülsen, succesvol onderneemster en eigenaresse van SuperTrash. Met haar ondernemingsplan wint ze ¤ 5.000 startkapitaal, een advertentiie in Marie Claire, een jaar lang rijden in een smart, ¤¬ 500 shoppingmoney bij Vanilia en ¤ 1000 aan commercieeel drukwerk via de online TNT Post Drukwerkservice.

De Marie Claire Starters Award 2010 werd mede mogelijk gemaakt door Mercedes Benz smart, Vanilia en TNT post. Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers is met 70 publiekstijdschriften, 9 events, 180 websites, 23 mobiele sites en 17 apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma bereikt met alle media circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR).

Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften, bij bezoekers van sites en evenementen. Sanoma weet hoe doelgroepen denken, wat ze doen en laten. En die kennis delen we graag met onze business partners.

In 2009 haalde Sanoma Uitgevers met haar dochters een omzet van 493,2 miljoen euro. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: sanoma-uitgevers.nl

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomaNL




Ingezonden persbericht