Ingezonden persbericht


Schone Kleren op Wonderland

AMSTERDAM, 13 /10 / 2010 - De Schone Kleren Campagne pakt komende zondag uit op Strawberry Earth Wonderland. TrouwAmsterdam staat dan geheel in het teken van duurzame mode. Creatief platform Strawberry Earth presenteert 'eco-wonders' uit de internationale fashion industry, en de Schone Kleren Campagne is blij daarbij te horen. We doen de "Grote Klere Kwis", bieden bezoekers de gelegenheid zelf te ervaren hoe het is om kledingarbeider te zijn, onze ambassadeur Robin van den Akker loopt mee in een fair fashion show, we zijn expert in een talkshow en doen een verrassingsactie...

Workshop "Grote Klere Kwis"

Hoeveel water is er nodig om een T-shirt te maken? En wie stikken jouw avondjurkje eigenlijk? Bezoekers krijgen antwoorden op deze vragen door mee te spelen aan de "Grote Klere Kwis" van de Schone Kleren Campagne (zie ook www.schonekleren.nl/doe-mee/speel-de-grote-klere-quiz)".

Rumana's Belevenisbox

Rumana is 23 jaar en maakt kleding voor Nederlandse winkels. Ze hield een half jaar lang een weblog voor ons bij. Op basis van haar verhalen is een belevenisbox gemaakt. Neem plaats achter de naaimachine en ontdek hoe het is om haar te zijn (zie ook www.sweatsoap.nl).

Fair Fashion Show met Robin van den Akker

Schone Kleren Campagne-ambassadeur en musicalster Robin van den Akker loopt mee in de fashion show van duurzaam modemerk Studio JUX en fair concept store Charlie + Mary.

Talkshow "Meet the Experts"

Tijdens de talkshow "Meet the Experts" geeft Strawberry Earth Wonderland beginnende ontwerpers de kans experts op het gebied van duurzame mode te ontmoeten. Een panel met o.a. Marieke Eyskoot van de Schone Kleren Campagne en Carlien Helmink van Studio JUX zal hen op weg helpen om van de ontwerpfase tot de productie duurzaam aan de slag te gaan.

Verrassingsactie

Niemand hoeft naar huis te gaan zonder de mogelijkheid zelf iets te doen voor schone kleren. Check je eigen kleding om te weten hoe...

Schone Kleren Campagne

De Schone Kleren Campagne gaat voor een wereld waarin alleen kleding wordt verkocht die onder goede arbeidsomstandigheden is gemaakt. De platformorganisatie is in 1989 opgericht, en o.a. de FNV, de Landelijke India Werkgroep, Oxfam Novib, Stichting Max Havelaar, Veggie in Pumps en NJR zijn erbij aangesloten. De Schone Kleren Campagne is onderdeel van de Clean Clothes Campaign, die actief is in 15 Europese landen en een netwerk van 300 organisaties wereldwijd coördineert.

Strawberry Earth

Strawberry Earth heeft de afgelopen twee jaar laten zien dat het heel vanzelfsprekend en leuk is om duurzaam bezig te zijn. Met succesvolle en vernieuwende evenementen als de Strawberry Earth Hotel Crash en het Dutch Environmental Film Festival inspireert Strawberry Earth een jonge, creatieve, invloedrijke groep tot een duurzame levensstijl.