Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

Teleperformance Zoetermeer ontvangt SEBO-keurmerk

maandag 18 oktober 2010

Zoetermeer, 15 oktober 2010 - Teleperformance, marktleider in de contactcenter branche, heeft op 27 september jl. tijdens de conferentie 'Diversiteit in Praktijk' voor de vestiging in Zoetermeer het SEBO-keurmerk in ontvangst genomen. De onderneming ontving dit keurmerk als beloning voor het Sociaal Betrokken Ondernemen dat Teleperformance de afgelopen jaren heeft getoond.

Teleperformance heeft laten zien dat zij geen onderscheid maakt bij het aannemen van werknemers, waardoor een grote diversiteit ontstaat op de werkvloer. Hierbij wordt ook ruimte geboden aan werkzoekenden die door persoonlijke omstandigheden ver van de arbeidsmarkt zijn komen te staan. Dat veel Zoetermeerse ondernemers open staan voor het realiseren van diversiteit binnen hun personeelsbestand blijkt wel uit het feit dat 44 van hen inmiddels het convenant 'Diversiteit en gelijke behandeling in bedrijf' ondertekenden. Bedrijven stellen zich niet de vraag óf zij maatschappelijk verantwoord moeten ondernemen, maar hóe zij dat kunnen doen.

Dirk Stuip, Chief Commercial Officer bij Teleperformance is blij met de beloning van het SEBO-keurmerk. " Teleperformance is een organisatie waarbij de medewerker centraal staat. Iedereen krijgt een kans om zich te ontwikkelen binnen onze organisatie. Daarom werken wij nauw samen met onder andere het UWV werkbedrijf. Het UWV werkbedrijf heeft de ambitie om werkzoekenden zo snel mogelijk aan de slag te laten gaan en iedereen die kan werken direct bereikbaar te maken voor ons als werkgever. Wij willen potentiële werknemers graag een kans geven, ongeacht hun achtergrond, opleiding, herkomst of leeftijd. Een andere manier waarop wij dit doen is het samenwerken met een arbeidsbemiddelingsbureau. Kandidaten die, om wat voor een reden dan ook, verder van de arbeidsmarkt zijn komen te staan, bieden wij een gedegen opleiding van een maand. Na deze opleiding laten we ze langzaam weer wennen aan het bedrijfsleven, waarna ze aan de slag gaan en een arbeidsovereenkomst krijgen bij Teleperformance. Dat maakt werken bij Teleperformance ook zo leuk; er is een grote diversiteit aan mensen. Als we daarvoor dan ook nog eens beloond worden met het SEBO-keurmerk, zijn we als organisatie goed bezig."

Over Teleperformance
Teleperformance is 's werelds voornaamste provider voor het uitbesteden van CRM en contactcenterdiensten en combineert internationale expertise en best practices met de kracht van ervaren lokaal management. Teleperformance Benelux, opgericht in 1993, is uitgegroeid tot de topspeler in de contact center branche en biedt haar complete dienstverlening aan vanuit vestigingen in Zoetermeer, Tilburg, Roermond, Maastricht en Brussel. In de Benelux zijn meer dan 2300 medewerkers actief die werken voor een groot aantal prominente merken in diverse branches.