Persbericht

LEWIS PR neemt social mediabureau Page One PR over

~ Wereldwijd PR-bureau doet strategische overname in Silicon Valley ~

Eindhoven, 18 oktober 2010 - LEWIS PR, een wereldwijd PR-bureau, heeft social mediabureau Page One PR overgenomen. Klanten van Page One PR zijn onder andere Cisco, McAfee, Polycom, SAP en VMware. Dit is de volgende stap in LEWIS' overnamestrategie na de aankoop vorig jaar van de het Belgische Leads United. Deze overeenkomst versterkt LEWIS' leidende positie op het gebied van sociale media en online communicatie.

Page One PR is in 2003 opgericht door Lonn Johnston, president, en Craig Oda, managing partner. Met kantoren in San Francisco en Palo Alto implementeert Page One resultaatgerichte social mediacampagnes voor toonaangevende technologiebedrijven en innovatieve start-ups. Page One zal als dochteronderneming van LEWIS opereren, onder leiding van LEWIS EVP Morgan McLintic.

"Page One PR heeft een ongeëvenaard track record in het leveren van succesvolle B2B social mediacampagnes voor grote bedrijven. Deze campagnes vragen creativiteit, discipline, diepgaande technische kennis en commercieel inzicht, die nog maar weinig bureaus op dit moment kunnen leveren," zegt Morgan McLintic, EVP van LEWIS. "In Page One hebben wij een echte partner gevonden die onze visie op het belang van social media en onze focus op het creëren van aantrekkelijke content, deelt."

"LEWIS is een uitstekende partner voor Page One om wereldwijd onze social mediadiensten uit te rollen," aldus Lonn Johnston, president bij Page One PR. "LEWIS trekt grote klanten en talent aan en is een uitstekende aanvulling op onze sterke punten in social media en venture-backed start-ups. Bovendien deelt het bureau onze visie op het strategische belang van social media, namelijk dat deze ingezet kunnen worden als instrument voor klanten om hun concurrentiepositie te versterken."

"Deze overeenkomst markeert LEWIS' entree als een sterke overnamepartner. Na vijftien jaar van onafgebroken organische groei zijn wij in staat om bureaus te helpen hun potentieel te bereiken", zegt Chris Lewis, CEO van LEWIS. "De combinatie van de social media-ervaring van Page One met onze eigen mogelijkheden betekent dat we als één van de weinige bureaus in staat zijn om innovatieve online campagnes te leveren op een wereldwijd niveau."

De overname gaat per direct in. Specifieke voorwaarden worden niet bekendgemaakt. Voor meer informatie over LEWIS PR, zie www.lewispr.com