Ingezonden persbericht


Persbericht

Nationale online wervingsactie van donoren op NU.nl 12 uur durende realtime actie om orgaandonoren te werven

Amsterdam, maandag 18 oktober 2010 - De Donorweek start vandaag met een nationale online wervingsactie van donoren op NU.nl. Tijdens de 12 uur durende online actie roepen diverse BN'ers, waaronder Anita Witzier en Giel Beelen, Nederlanders op om donor te worden.

Via Twitter, mail, telefoon en radio-oproepen gaan de BN'ers aan de slag om orgaandonoren te werven. De bezoekers van NU.nl, dagelijks gemiddeld 1,3 miljoen, kunnen de BN'ers via een livestream op de site volgen en kunnen zich direct registeren. Ook is de actuele stand van het aantal nieuwe registraties in één oogopslag op de homepage te zien.

Martin Hersman, productmanager NU.nl: "Zo'n soort online wervingsactie hebben we nog niet eerder in Nederland meegemaakt. Het is geïnspireerd op de grote benefiet tv-programma's waarin bekende Nederlanders in een telefoonpanel geld inzamelen voor een goed doel. Bijzonder aan deze actie is dat iedereen hier een actieve rol in kan hebben. Via Twitter met de hastag #Jaofnee, door het nieuws te delen met je vrienden en zelfs door je eigen artikel op NU.nl te plaatsen." Maar liefst elf BN'ers hebben hun agenda vrijgemaakt: Anita Witzier, Jasmine Sendar, Jochem Uytdehaage, Ellen ten Damme, Tygo Gernandt, Giel Beelen, Pia Dijkstra, Willie Wartaal, Dennis Weening, Barry Atsma en Kluun.

Je eigen artikel op NU.nl
Na het registeren in het Donorregister (met Ja of Nee) kunnen de bezoekers van NU.nl een online artikel met hun eigen naam en woonplaats aanmaken en dit artikel delen met vrienden via de sociale media.

Creatieve samenwerking
De campagne is het resultaat van een samenwerking van Marketing Partnerships Sanoma Digital, reclamebureau KesselsKramer en activatiebureau Noise. De Donorweek is een onderdeel van de campagne 'Nederland zegt Ja', een initiatief van VWS samen met acht gezondheidsfondsen en te vinden op www.jaofnee.nl

Op de andere dagen in de Donorweek zullen nog meer online media ingezet worden. Hyves geeft een nieuwe impuls aan de actie die in april heeft gelopen, SchoolBANK.nl en web-log.nl besteden er aandacht aan en YouTube vertoont op zaterdag in een branded donor omgeving een video met Willie Wartaal. Over Sanoma Digital
Sanoma Digital is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste digitale uitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 180 websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl , NU.nl, Vrouwonline.nl, Viva.nl, Autoweek.nl, SchoolBANK.nl, Autotrader.nl, Jongegezinnen.nl en web-log.nl bereikt Sanoma Digital ca. 80 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. Sanoma Digital exploiteert tevens TVGids.nl. Het hele Sanoma Digital netwerk heeft per maand meer dan een miljard pageviews.

Sinds 2006 is Sanoma Digital ook actief op mobiel internet. Het mobiele netwerk van Sanoma Digital bestaat inmiddels uit 21 websites of apps, waaronder Startpagina.mobi, Mobiel.NU.nl, m.Autoweek.nl, m.Viva.nl, Mobiel.Kieskeurig.nl en HIER.nl.

Sanoma Digital is onderdeel van Sanoma Uitgevers. Met 70 publiekstijdschriften, 9 events, 180 websites, 21 mobiele sites, 13 apps en de NU.nl iPad app is Sanoma Uitgevers het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma bereikt met alle media circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron: NOM-STIR).

Meer informatie over Sanoma Digital: sanomadigital.nl

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomadigitalNL

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht