Ingezonden persbericht


Als dit bericht geen beeld bevat klik dan hier om het bericht te openen via de browser. Persbericht

Je zusje verandert in een appel -
dát ziet er lekker uit!
Nieuwe campagne GroentenFruit Bureau brengt kinderen op speelse wijze in contact met groenten en fruit

Zoetermeer, 17 oktober 2010 - Morgen gaat de nieuwe campagne van GroentenFruit Bureau van start die gericht is op kinderen van 7 tot 12 jaar. De campagne heet 'dat ziet er lekker uit!' en is bedoeld om kinderen op een speelse manier te laten ontdekken hoe 'cool' en leuk groenten en fruit zijn. Onderdeel van de campagne is de 'Fruitalizer', een online gadget waarmee kinderen hun ouders, vrienden en klasgenoten omtoveren in groenten en fruit. De campagne wordt ondersteund door Stichting KidsVitaal.

Ouders willen dat hun kinderen groenten en fruit zoals appels en worteltjes eten omdat het gezond is. Daarom is de campagne 'Dát ziet er lekker uit!' in het leven geroepen. Deze campagne is onderdeel van de overkoepelende '2x2'- campagne die ouders en kinderen op een leuke manier wil activeren hun dagelijkse 2x2, dat staat voor 2 ons groenten en 2 keer fruit, te halen.

Fruitalize je vriendjes en familieleden
Voor kids is er nu de website, www.datzieterlekkeruit.nl. Op deze site staan weetjes over groenten en fruit, kleurplaten, de speciaal ontwikkelde game 'Pakfruit', maar ook een coole gadget: de fruitalizer. Hiermee kunnen ze het hoofd van hun lievelingsoma, beste vriendje of zelfs favoriete huisdier omtoveren in bijvoorbeeld een tomaat, paprika of appel. De campagne 'dát ziet er lekker uit!' start morgen en wordt via alle radio en televisiezenders uitgezonden. Tevens wordt de campagne gecommuniceerd bij aankoop van appels en tomaten bij Dirk/Bas/Digros. De campagne loopt tot 7 november".

De campagne is tot stand gekomen door verschillende bureaus die een belangeloze bijdrage leverden: Do Company (creatie, concept en uitvoering), C41 (productie), Zigt (mediaplan) en BIG Advertisements (game).

Over GroentenFruit Bureau
GroentenFruit Bureau is het marketingcommunicatiebureau voor en namens de Nederlandse groente- en fruitsector. Met gerichte campagnes in binnen- en buitenland wordt het imago van groenten en fruit versterkt en de consumptie ervan bevorderd. GroentenFruit Bureau wil een concrete bijdrage leveren aan de volksgezondheid door het stimuleren van de consumptie van de dagelijkse aanbeveling 2x2 ('2 ons groenten en 2 keer fruit').

Over Stichting KidsVitaal
Kidsvitaal zet zich in voor een verantwoord eet-en beweegpatroon voor kinderen van 7 tot 12 jaar en bundelt de krachten van mediapartijen en maatschappelijke organisaties om een communicatieve ondersteuning te bieden aan initiatieven die zijn gericht op een gezonde leefstijl van kinderen. Voor meer informatie kijk op www.kidsvitaal.nl.

De televisiecampagne, waarvoor zendtijd beschikbaar is gesteld, is te zien bij RTL Nederland (RTL 4, 5, 7 en 8), Nickelodeon, Disney XD, Discovery, Animal Planet, STER (Nederland 1, 2, 3 en Z@ppelin), Narcomm en de zenders van SBS Broadcasting (Net 5, SBS en Veronica), laat zien hoe een jongetje zijn familie omtovert in groenten en fruit. Op de radio is de spot te beluisteren bij Hitradio, Q-music, Radio Veronica, Radio 538, 3FM, BNR nieuwsradio, 100% NL, SLAM!FM, Classic FM, Radio 10 Gold en Sky Radio.


- Einde persbericht -

Noot aan de redactie (