Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Goldres3: nieuwste generatie reserverings- en distributiesysteem Golden Tulip verstevigt leidende positie op gebied van E-commerce

Amersfoort, 18 oktober 2010 - Met de introductie van Goldres3 het nieuwste reserverings- en distributiesysteem van Golden Tulip, versterkt de internationale hotelketen haar leidende positie op het gebied van E-commerce. Dit "next generation" centrale reserveringsplatform voldoet nog beter aan de wensen en eisen van zowel de klanten als de hotels van Golden Tulip.

Golden Tulip biedt de hoogste standards voor beste service Volgens Pierre Frederic Roulot, President van Golden Tulip & Louvre Hotels, is het Centrale Reserverings Systeem van Golden Tulip gemigreerd naar een flexible platform om de concurrentie voor te blijven. "Tegenwoordig is een verbinding met internet en GDS eenvoudig te realiseren.. Veel belangrijker is hoe de gast de presentatie en boekingsproces ervaart, en hoe we onze merken distribueren naar de markt. Met het Goldres platform bieden we onze hotels de mogelijkeid hun marktaandeel te verstevigen door geavanceerde distributie-oplossingen".

Riko van Santen Vice President Distribution van Golden Tulip & Louvre Hotels voegt toe: "Betrouwbaarheid, hoge reactiesnelheid, uitbreidingsmogelijkheden en interface-flexibiliteit zijn de essentiële aspecten van dit CRS, dat er voor zorgt dat hotels hun kameraanbod op de best mogelijke manier kunnen tonen".

Goldres verbindt alle aangesloten Golden Tulip Hotels met het immense netwerk van distributie-kanalen, waaronder de eigen websites, internationale call centers en belangrijke GDS en internetpartners als ADS en IDS. Verder wordt een breed spectrum aan distributie gerelateerde services aangeboden, zoals een toonaangevend RFP managementtool, commissieverwerkingssysteem en een online channel management tool.

E-Commerce leider en pionier
Vanaf eind vorige eeuw is Golden Tulip met recht baanbrekend op het gebied van E-commerce te noemen. Het was de eerste internationale hotelketen met corporate logins op de eigen websites voor zakelijke klanten (2001). Ook was Golden Tulip de eerste keten die een mobiele website en RSS feeds lanceerde (2005). Meer recentelijk had Golden Tulip de primeurs met het publiceren van online guest reviews op de eigen websites (2008) en het aanbieden van andere Social Media initiatieven zoals de Facebook ' Like' applicatie (2010).

Met voorganger Goldres2 behoorde Golden Tulip al tot de eerste hotelketens ter wereld met Next Generation Seamless Connectivity, Total Pricing en de BAR (Best Available Rate) functionaliteit voor de belangrijkste Global Distributie Systemen (GDS).

De eigenschappen van Goldres3

· Webgebaseerde, gebruikersvriendelijke layout
· Preview schermen om hotels te helpen een maximale online presentatie te verkrijgen
· Nieuwe inventarisatieschermen met drill down functie per level
· Simpele ' screen rate updating'

· Nieuwe yieldmogelijkheden met maar liefst 16 opties
· Eenvoudigere bulk data processen

· Beste CRS ' business reporting tools'
· Verbeterde reservering zoekfuncties

· Integratie van Extranet Channel Managers
· Toonaangevende uitbreidingsmogelijkheden en betrouwbaarheid
· Flexibele interface mogelijkheden

· Verschillende 'rate plans' en kanalen tegelijk bedienen

Over Golden Tulip Hospitality Group
Met bijna 50 jaar ervaring als franchiseonderneming, is Golden Tulip Hospitality Group uitgegroeid tot een Hospitality bedrijf dat diensten aanbiedt in het midden-, hoog-, en luxe segment. De groep omvat meer dan 180 hotels en een totaal van 27.000 kamers in meer dan 40 landen wereldwijd.

De merken Tulip Inn (drie sterren), Golden Tulip (vier sterren) en Royal Tulip (vijf sterren), bieden in Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië, het Pacifisch gebied en Amerika een internationale standaard aan service en faciliteiten met een persoonlijke touch.

Golden Tulip is onderdeel van de Louvre Hotels Group, de achtste hotelgroep ter wereld, die de merken Premiere Classe, Campanile, Kyriad and Kyraid Prestige voert. De totale portfolio bestaat uit 1.072 hotels met een totaal aan 83.000 kamers in alle hotelcategorieën. Zie voor meer informatie www.goldentulip.com of www.louvre-hotels.com