Ingezonden persbericht


Amsterdam, 19 oktober 2010

Sociale media: 100.000 Facebook fans voor Lufthansa MySkyStatusTM wint de prijs voor "Beste marketingcampage voor sociale media"

Het populaire Facebook kanaal van Lufthansa is erin geslaagd om in minder dan een jaar tijd 100.000 fans te verzamelen. Hoewel het profiel van de vliegtuigmaatschappij pas in december van vorig jaar op het sociale netwerk platform werd geplaatst, drukte de 100.000ste gebruiker afgelopen weekend op de "Like" knop op www.facebook.com/lufthansa om de "Lufthansa Slot Machine" te activeren, in de hoop een aantrekkelijke prijs te winnen. De Lufthansa Facebook pagina is een van de vele mogelijkheden in het groeiende sociale media kanaal waarin klanten kunnen netwerken met de luchtvaartmaatschappij, informatie kunnen uitwisselen en speciale aanbiedingen en promoties kunnen vinden. Zo kregen de Lufthansa Facebook fans als eersten te horen dat ze een plaatsje konden boeken op de openingsvluchten van de A380, of dat ze exclusieve verslaggeving ter plaatse konden volgen in Palma over de speciale A380 vlucht naar Mallorca. De fans konden ook exclusieve beelden achter de schermen bekijken van een tv-reclamespot, opgenomen in de onderhoudshangar van Lufthansa Technik in München. Lufthansa is niet alleen actief op Facebook, maar ook op Twitter en YouTube. Deze week nog sleepte de MySkyStatusTM het sociale netwerktool van Lufthansa de prijs voor "beste marketingcampagne voor sociale media" in de wacht op de 2010 SimpliFlyingAirline Business Awards in Social Media Excellence for Airlines conferentie. Duizenden fans brachten online hun stem uit voor de campagne, waardoor Lufthansa de finale bereikte. Een gerenommeerde jury loofde de campagne voor zijn uniekheid, internationaal bereik en topresultaten. Sinds de lancering van de MySkyStatus-site in september 2009, hebben al 400.000 gebruikers uit 200 landen de site bezocht. "We zijn blij en vereerd dat we deze prijs in ontvangst mogen nemen namens alle MySkyStatus fans en gebruikers overal ter wereld. Zij hebben de tool met open armen ontvangen en ons geholpen om hem te verbeteren het afgelopen jaar," zegt Patrick Artiel General Manager bij Lufthansa. "Maar het succes dat we nu hebben bereikt, stopt hier niet en we zullen rekening blijven houden met de feedback van onze klanten om de tool en gegevensprocessen nog verder te ontwikkelen in de toekomst", voegde Artiel er nog aan toe.



2/2 Over MySkyStatus

MySkyStatusTM werd in het najaar van 2009 gelanceerd en is een gratis, webgebaseerde tool die reizigers van iedere luchtvaartmaatschappij in verbinding stelt met vrienden, familie en collega's, door automatisch status updates te verzenden naar sociale netwerken, zoals Facebook, Twitter, LinkedIn of via e-mail, terwijl ze in de lucht zijn. De tool is gratis en gemakkelijk in te stellen op myskystatus.com. In mei 2010 werd versie 2.0 uitgebracht. Deze versie biedt de reizigers meer functionaliteit, is praktischer en kan beter worden aangepast. Een van de nieuwe voorzieningen is dat de gebruikers automatische status updates kunnen koppelen aan hun e-mail en aan andere sociale netwerkaccounts, zoals LinkedIn. Fans kunnen zien waar andere MySkyStatusgebruikers naartoe reizen en er worden ook meer aanpassingsmogelijkheden geboden zodat iedereen zijn eigen reisverhaal kan vertellen. Gepersonaliseerde profielen houden de vluchtgegevens van de gebruikers bij en toekomstige vluchten kunnen snel worden toegevoegd. De gebruikers kunnen hun status updates markeren met extra reisgegevens. MySkyStatus verzond sinds zijn lancering al meer dan 150.000 status updates, telde 400.000 bezoekers, had reizigers uit 200 landen en genereerde meer dan 81.000 Google zoekresultaten. Er is ook een gsm-vriendelijke versie beschikbaar, waardoor MySkyStatus gebruikers regelmatig updates over hun reisplannen kunnen berichten terwijl ze onderweg zijn.

Deutsche Lufthansa AG Corporate Communications Aage Dünhaupt / Julien Vaireaux Tel. +44 208750 3415 Fax: +44 208759 1987 http://presse.lufthansa.com






---- --