Directeur Dolmans Undercover Boss


IJSSELSTEIN, 20101015 -- Albert van Wijk, algemeen directeur Dolmans Facilitaire Diensten B.V., ging undercover in eigen organisatie. Een week lang maakte hij incognito schoon op meerdere locaties. Een week lang werkte hij nauw samen met de schoonmakers. `Een prachtige belevenis', volgens Albert van Wijk, `ik kan het iedereen aanraden'. Zijn ervaringen zijn te zien op dinsdag 19 oktober 2010 om 20.30 uur in een aflevering van het Veronica-programma `Undercover Boss'.

In het nieuwe realityprogramma ruilt een directeur van een grote Nederlandse onderneming een week lang zijn directiestoel in voor een plek op de werkvloer. Hierdoor komt hij erachter wat er zich allemaal afspeelt in zijn bedrijf. De werknemers hebben geen idee dat hun `nieuwe collega' hun baas is. Langzamerhand krijgt hij inzicht in hoe het bedrijf écht werkt. Hoe wordt er over het werk, het bedrijf en de baas gedacht? En het belangrijkste: hoe kan hij het bedrijf verbeteren?

Deelname aan `Undercover Boss' sluit goed aan op de weg die Dolmans Facilitaire Diensten B.V. bewandelt: `de beste, meedenkende partner zijn voor onze klanten'. Door daadwerkelijk in de praktijk te stappen heeft Albert van Wijk zelf gezien hoe deze missie wordt vervuld en op welke punten aanpassing nodig is.
`Het is mooi om te zien hoeveel hart onze schoonmakers voor de zaak hebben. Zij zijn ons visitekaartje naar de klant. Onze slogan `Schoon maakt blij' heb ik nu zelf mogen beleven,' vertelt Albert van Wijk enthousiast. Gedurende een week maakte hij het dagelijks werk van de schoonmakers mee: het reinigen van een gevel, schoonmaken van trappenhallen, een showroom laten glimmen, tijdens kantooruren schoonmaken op een bank en in een cultureel centrum. Veelzijdiger kan je bijna niet bedenken. `Undercover of niet, de uitzending geeft een reële kijk achter de schermen van ons schoonmaakbedrijf' bevestigt Albert van Wijk.

Dolmans Facilitaire diensten B.V. zet zich sinds 1958 in voor algemeen, periodiek en specialistisch schoonmaakonderhoud. Vanuit het hoofdkantoor in IJsselstein, drie regiokantoren in Utrecht, Waalwijk en Deventer en een netwerk van meer dan 25 vestigingen in heel Nederland, verzorgen ruim 2000 medewerkers het schoonmaakonderhoud in (kantoor)gebouwen, hotels en zorg- en onderwijsinstellingen. Opdrachtgevers kunnen naast schoonmaak ook gebruik maken van aanvullende diensten zoals glasbewassing, ondersteuning in de keuken, sanitaire voorzieningen en specialistische reinigingsdiensten.

Kijk op www.dolmans.com voor meer informatie over Dolmans Facilitaire Diensten B.V.





ingezonden persbericht