UPC N.V.

Nog voor zomer 2011 snel internet, interactieve televisie en telefonie van UPC in gemeente Montferland

Montferland / Amsterdam, 20 oktober - Kabel- en mediabedrijf UPC Nederland biedt alle inwoners van de gemeente Montferland, inclusief de kernen Lengel, Beek, 's Heerenberg, Zeddam, Azewijn, Braamt, Kilder, Loerbeek en Stokkum nog voor de zomer van 2011 de mogelijkheid om gebruik te maken van supersnel internet, interactieve digitale televisie en digitale telefonie via haar toekomstvaste kabelnetwerk. Didam beschikt al over deze UPC diensten.

Om internet, interactieve digitale televisie en telefonie aan al haar klanten aan te kunnen bieden, moderniseert UPC binnen één tot twee jaar ook de laatste delen van haar netwerk in Gelderland en Zuid-Holland tot een toekomstvaste breedband infrastructuur. Alle klanten van UPC in Montferland kunnen binnen enkele maanden al profiteren van deze modernisering.

Geen vraagbundeling
UPC past geen verplichte vraagbundeling toe bij het upgraden van haar netwerk zoals bij de aanleg van andere glasvezelnetwerken soms wel het geval is. De werkzaamheden die UPC uitvoert bestaan uit het vervangen van delen van het netwerk en het plaatsen van nieuwe apparatuur. Tot op heden kon UPC deze investeringen niet doen vanwege de complexiteit van de benodigde aanpassingen en de substantiële bedragen die ermee gemoeid zijn. UPC kan via de bestaande kabelaansluiting nog aankomende zomer, en wellicht al eerder, digitale telefonie, internet met snelheden tot 120 Mbps en interactieve digitale televisie bieden.

Interactieve digitale televisie
Met UPC Digitale TV biedt het bedrijf haar klanten niet alleen meer zenders, maar ook interactieve televisie. Hiermee krijgen klanten met één druk op de knop van de UPC-afstandsbediening toegang tot de nieuwste films, series, of documentaires wanneer het hen uitkomt. UPC noemt dat UPC On Demand. UPC interactieve televisie biedt ook toegang tot RTL Gemist en Programma Gemist van de publieke omroepen. Men kan zo uitzendingen tot tien dagen terug alsnog bekijken, op welk moment van de dag hij of zij maar wil.

Klanten die kiezen voor een HD-abonnement krijgen toegang tot HDTV. Met HDTV kunnen zij, bijvoorbeeld, alle zenders van de publieke omroep, RTL en SBS maar ook een groeiend aantal films uit de filmbibliotheek van UPC in de best mogelijke beeld- en geluidskwaliteit bekijken.

Uploaden van 4MB in 3,2 seconden via UPC Fiber Power Internet Klanten van UPC krijgen een ruime keus aan internetsnelheden. Deze zijn allemaal sneller dan ADSL op één variant na. De verbinding van de klant met het UPC netwerk gaat voor 97% over glasvezel. Dit stelt UPC in staat om onder de naam Fiber Power Internet internetsnelheden tot 120 Mbps download en 10 Mbps upload te bieden. Met dergelijke snelheden duurt het uploaden van een foto van 4MB naar een fotoservice of familie slechts 3,2 seconden.

Kleinzakelijk
Doordat UPC haar netwerk moderniseert, komt UPC tegemoet aan de behoefte van zelfstandige ondernemers en de kleinzakelijke markt aan hoge internetsnelheden, goede telefonieverbindingen en speciale dienstverlening. UPC biedt ondernemers hiervoor een speciaal dienstenpakket: het UPC Alles-in-één Zakelijk pakket.

Over UPC Nederland
UPC Nederland is in Nederland toonaangevend op het gebied van televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten. UPC biedt in Nederland 1.931.000 klanten toegang tot de wereld van televisie. Hiervan hebben 828.000 abonnees voor digitale televisie gekozen. UPC heeft in Nederland 795.000 breedbandinternet abonnees en bedient 679.000 digitale telefonie abonnees (cijfers per 30 juni 2010). Het bedrijf wordt gedreven door de visie dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige kennis of vaardigheden, toegang heeft tot de verrassende, maar complexe digitale wereld. UPC Nederland is een dochteronderneming van de internationale kabel- en mediagroep Liberty Global, Inc.

Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: UPC Nederland
Ronald Sutmuller
Media Relations Manager
T: 020 775 57 31
E: mediarelations@upc.nl
W: www.upc.nl