FloraHolland
Veel belangstelling voor Breakfast Briefing Waterfoot Print op Horti Fair
FLORAHOLLAND (19 oktober 2010) - Vorige week organiseerden FloraHolland
samen met Syntens en de Water Footprint Network de breakfast briefing
over de Waterfoot Print tijdens de Horti Fair in Amsterdam.
FloraHolland is als belangenbehartiger van de sierteeltsector actief
betrokken bij de ontwikkeling van ketenbrede initiatieven. FloraHolland
zet zich in voor de groeiende aandacht voor waterverbruik in relatie
tot waterschaarste. Het helpen opzetten van een eerlijk en meetbaar
systeem voor het inzichtelijk maken van optimalisering van
waterverbruik, een middel aan te rijken waarmee ondernemers het
geïnvesteerde geld terug kunnen verdienen vanuit de markt. `Water komt
als maatschappelijk thema op ons af. De vraag is of we te vroeg, te
laat of precies op tijd zijn', aldus Mark-Jan Terwindt concernmanager
FloraHolland Connect tijdens zijn openingswoordje. Tijdens de druk
bezochte breakfast briefing kregen de belangstellenden in de zaal
informatie hoe de initiatiefnemers WFN, MPS, Royal Haskoning en
FloraHolland het waterverbruik in de sierteelt meetbaar willen maken.
De methodiek moet wereldwijd hetzelfde zijn zodat de kweker
uiteindelijk in de winkel aan de consument kan laten zien hoeveel water
de teelt van zijn product heeft gekost. FloraHolland vindt het
belangrijk om alle parijen met kennis aan tafel te brengen omdat de
veiling de vraag naar informatie rondom MVO componenten bij de
consument in de toekomst ziet toenemen.
FloraHolland wil het onderwerp Waterfoot Print op de agenda brengen en
houden. Daarom organiseert de veiling tijdens de komende FloraHolland
Trade Fair op woensdag 3 november (11.00 uur) en donderdag 5 november
(14.00 uur) een seminar over de Waterfoot Print. Meer informatie is te
vinden op de website van FloraHolland.