FloraHolland


Veel belangstelling voor Breakfast Briefing Waterfoot Print op Horti Fair

FLORAHOLLAND (19 oktober 2010) - Vorige week organiseerden FloraHolland samen met Syntens en de Water Footprint Network de breakfast briefing over de Waterfoot Print tijdens de Horti Fair in Amsterdam. FloraHolland is als belangenbehartiger van de sierteeltsector actief betrokken bij de ontwikkeling van ketenbrede initiatieven. FloraHolland zet zich in voor de groeiende aandacht voor waterverbruik in relatie tot waterschaarste. Het helpen opzetten van een eerlijk en meetbaar systeem voor het inzichtelijk maken van optimalisering van waterverbruik, een middel aan te rijken waarmee ondernemers het geïnvesteerde geld terug kunnen verdienen vanuit de markt. `Water komt als maatschappelijk thema op ons af. De vraag is of we te vroeg, te laat of precies op tijd zijn', aldus Mark-Jan Terwindt concernmanager FloraHolland Connect tijdens zijn openingswoordje. Tijdens de druk bezochte breakfast briefing kregen de belangstellenden in de zaal informatie hoe de initiatiefnemers WFN, MPS, Royal Haskoning en FloraHolland het waterverbruik in de sierteelt meetbaar willen maken. De methodiek moet wereldwijd hetzelfde zijn zodat de kweker uiteindelijk in de winkel aan de consument kan laten zien hoeveel water de teelt van zijn product heeft gekost. FloraHolland vindt het belangrijk om alle parijen met kennis aan tafel te brengen omdat de veiling de vraag naar informatie rondom MVO componenten bij de consument in de toekomst ziet toenemen.

FloraHolland wil het onderwerp Waterfoot Print op de agenda brengen en houden. Daarom organiseert de veiling tijdens de komende FloraHolland Trade Fair op woensdag 3 november (11.00 uur) en donderdag 5 november (14.00 uur) een seminar over de Waterfoot Print. Meer informatie is te vinden op de website van FloraHolland.