Bloomberg Television trekt hoogste aantal kijkers op werkdagen van internationale nieuwskanalen in Europa

Netwerk gaat ook verder met trekken van rijk en loyaal publiek

LONDEN--(BUSINESS WIRE)-- 20101021 --

De resultaten van de meest recente 2010 European Media & Marketing Survey ("EMS") onthullen dat Bloomberg Television het grootste gemiddelde kijkpubliek op werkdagen heeft van alle internationale nieuwskanalen in Europa tijdens de voornaamste werkuren op weekdagen van 8:00 - 18.00 uur.

Bloomberg Television, dat 24 uur lang het meest recente en uitgebreide nieuws en nieuwskoppen biedt en aanwezig is in meer dan 245 miljoen huizen wereldwijd, heeft een gemiddeld kijkpubliek van 426.721 kijkers op werkdagen. Hiermee zijn de kijkcijfers hoger dan voor CNN International, CNBC Europe, Sky News International*, BBC World News** en Euronews.

Bovendien is Bloomberg Television de duidelijke keuze voor personen met een hoog inkomen en rijke kijkers in Europa. Volgens het EMS-onderzoek heeft Bloomberg Television dagelijks het grootste gemiddelde kijkpubliek van rijke Europeanen in vergelijking tot welke kanalen voor bedrijfs- en financieel nieuws in Europa ook, met 52,8% méér rijke kijkers dan CNBC Europe. Tijdens de belangrijkste werkdaguren gedurende de week van 8:00 - 18:00 uur trekt Bloomberg Television méér dan tweeënhalf keer het aantal rijke kijkers dan CNBC Europe, wat een kwart miljoen kijkers méér is. Tevens is de loyaliteit van de kijkers van Bloomberg Television het dubbele vergeleken met die van CNBC Europe, met 18,1% van het wekelijkse publiek van Bloomberg Television dat elke dag kijkt, ten opzichte van slechts 9,8% van CNBC Europe.

"Wij zijn zeer verheugd met deze voortdurende sterke prestaties van Bloomberg Television wat betreft het bereiken van het grootste gemiddelde publiek op werkdagen in geheel Europa," aldus Brian Martinez, International Managing Director, Bloomberg Television. "Het EMS-onderzoek, de industriële benchmark voor het volgen van het aantal kijkers voor huishoudens met een hoog inkomen, laat zien dat Bloomberg Television het type loyale, upscale kijkers blijft trekken waar adverteerders naar streven."

"Bloomberg Television is snel een positie aan het verwerven als de meest impactvolle en kostenbesparende manier voor adverteerders om dit ongrijpbare publiek van professionals met hoge inkomens te bereiken. Eén aspect waar onze klanten van houden is ons vermogen om reële, goed uitgedachte oplossingen te leveren die televisie combineren met onze portfolio van mobiele, internet- en printeigenschappen," verklaarde Trevor Fellows, Hoofd Advertentieverkoop, Multimedia.

Ga voor meer informatie over Bloomberg Television naar http://www.bloomberg.com/tv/ en volg ons op Twitter op (@BloombergTv) of Facebook.

Ga voor meer informatie over Bloomberg naar http://www.bloomberg.com/ about en volg ons op Twitter (@BloombergLP) en Facebook.

*BBC World News aangepast voor excessieve claim van VK.

**Sky News International met uitzondering van VK en aangepast voor excessieve claim van Italië.

Over Bloomberg

Bloomberg is ´s werelds meest vertrouwde bron van informatie voor specialisten in de financiën en het bedrijfsleven. Bloomberg combineert vernieuwende technologie met ongeëvenaarde capaciteiten op het gebied van analyse, gegevens, nieuws, weergave en distributie door kritische informatie te leveren via de service Bloomberg Professional en multimediaplatforms. De media van Bloomberg omvatten televisie, radio, digitaal en print. Bloomberg, met meer dan 2.300 nieuws- en multimediadeskundigen in 146 kantoren in 72 landen, is een van de grootste nieuwsorganisaties wereldwijd.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Bloomberg LP
Jocelyn Austin, +1-212-617-3578

jbaustin@bloomberg.net